کالری ذرت | همه چیز را درباره ماده غذایی ذرت و کالری این ماده را بدانید

[ad_1]

یکی از غلات مهم ذرت می باشد که بومی قاره آمریکا می باشد که دارای موادمغذی و فیبر زیادی است.اما اگر به دنبال تناسب اندام هستید ضروری است که میزان کالری این ماده غذایی را بدانید در ادامه همراه با Niksalehi شوید تا درباره کالری ذرت بیشتر بخوانید.

کالری ذرت

بسیاری از اشخاص معتقدند که ذرت، کالری و قند زیادی دارد.
خوب است بدانید که کالری آن، درست مثل کالری یک عدد سیب و قند آن، یک‌چهارم قند یک عدد سیب
است.
نکته دیگر درباره ریزمغذی‌های موجود در ذرت است که خیلی‌های گمان می‌کنند این ریزمغذی‌ها با پختن از بین می‌روند.

بد نیست در این مورد هم بدانید که فعالیت آنتی‌اکسیدان‌های ضد سرطان و ضد بیماری‌های قلبی موجود در ذرت،
با پختن افزایش پیدا می‌کند و ارزش تغذیه‌ای آن با حرارت دیدن، بالاتر می‌رود.

اگر فکر می‌کنید که ارزش تغذیه‌ای ذرت پایین است، باید بدانید که لوتئین و زیگزانتین موجود در آن، کمک
بزرگی به حفظ سلامت و قدرت بینایی ما می‌کنند.
بد نیست بدانید که هر فنجان ذرت تازه، حدود ۴ گرم هم فیبر غذایی دارد.
از این رو، می‌توان حجم متعادلی از ذرت را در تابستان که فصل این سبزی پرطرفدار است، بدون دغدغه مصرف
کرد.

کالری ذرت

ذرت

بد نیست خواص ذرت را بدانید

برخی از خواص ذرت عبارتند از:

۱. پیشگیری از یبوست: فیبر موجود در ذرت باعث بهبود حرکات روده شده و به تولید باکتری‌های مفید کمک می‌کند و نقش موثری در پیشگیری از یبوست دارد.

۲. حفظ سلامت چشم: ذرت دارای آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئیدی همچون لوتئین و زاکسانتین است، این آنتی اکسیدان‌ها مانع اکسید شدن پروتئین چشم شده و خطر ابتلا به آب مروارید، تباهی لکه زرد و تاری دید را کاهش می‌دهند. همچنین ویتامین آ موجود در ذرت بینایی را بهبود می‌دهد.

۳. پیشگیری و کنترل دیابت: کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در ذرت مانع کاهش یا افزایش ناگهانی قند خون شده و سطح قند خون را کنترل می‌کنند، بنابراین مصرف ذرت قند خون را کنترل کرده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

۴. درمان کم خونی: درصورتی‌که علت کم خونی کمبود آهن باشد مصرف ذرت می‌تواند این مشکل را برطرف کند. ذرت حاوی مقدار زیادی آهن است و به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

۵. حفظ سلامت پوست: با افزایش سن تولید کلاژن کاهش یافته و پوست خاصیت ارتجاعیش را از دست می‌دهد، در نتیجه آسیب پذیرشده و به راحتی دچار چین و چروک می‌شود. یک راه آسان برای افزایش تولید کلاژن مصرف ذرت است.

۶٫ جلوگیری از ریزش مو:

مصرف ذرت باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و به دلیل دارا بودن ویتامین E و ویتامین K نقش موثری در پیشگیری از ریزش مو و رفع خشکی آن دارد.

۷. کاهش وزن و لاغری: مواد مغذی موجود در ذرت باعث تحریک غده تیروئید شده و تولید هورمون تریدوتیرونین را افزایش می‌دهد، این هورمون به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند. همچنین مقدار بالای فیبر موجود در ذرت باعث احساس سیری طولانی مدت شده و اشتها را کاهش می‌دهد. جایگزین کردن غذا‌های پرچرب با ذرت در رژیم غذایی به کاهش سریع وزن کمک می‌کند. البته زیاده روی در مصرف ذرت مانند سایر مواد غذایی باعث اضافه وزن خواهد شد، بخصوص که بخش عمده کالری این ماده غذایی از طریق کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود.

۸. پیشگیری از سرطان: ذرت سرشار از آنتی اکسیدان است، این آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند. همچنین اسید فرولیک موجود در ذرت یک عامل ضد سرطان است و با تومور‌های که باعث ایجاد سرطان کبد و سرطان سینه می‌شوند مبارزه می‌کند.

۹. سلامت استخوان ها: ذرت یک منبع غنی از کلسیم و فسفر است و می‌تواند نیاز بدن به این دو ماده معدنی را تاحدودی تامین کند، در نتیجه باعث تقویت و استحکام استخوان‌ها می‌شود. همچنین اضافه کردن ذرت به رژیم غذایی کودکان باعث بهبود رشد آن‌ها می‌شود.

سلام دکتر -آوای خزر

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *