حمایت چین از مردم فلسطین

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، خواچونینگ سخنگوی و دستیار وزیر امورخارجه چین در شبکه اجتماعی ایکس امروز (جمعه ۳۱ فروردین) با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن و اکثریت کشورها در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.

 

وی به نقل از وانگ یی رئیس دیپلماسی چین، اظهار داشت: آمریکا باید خود برتری را کنار بگذارد و به صدای جامعه جهانی توجه کند.

وانگ با بیان اینکه کشورها در سازمان ملل با یکدیگر برابرند، تصریح کرد:هیچ کشور عضو این سازمان از جمله آمریکا نباید در رعایت قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت سازمان مستثنی یا از هیچ امتیازی برخوردار باشد.

لین جیان سخنگی وزارت امور خارجه چین هم امروز اظهار داشت: تشکیل یک کشور مستقل آرزوی دیرینه مردم فلسطین بوده و پیوستن رسمی به سازمان ملل گامی کلیدی در این روند تاریخی است.

وی با بیان اینکه فلسطین در اوایل سال۲۰۱۱ درخواست عضویت در سازمان ارائه داد که با مخالفت واشنگتن متوقف شد، افزود: وتوی آمریکا بار دیگر تاریخ و مردم جهان شاهد این رفتار بودند

لین با تاکید بر اینکه پکن همیشه در کنار صلح، عدالت و وجدان در مورد مساله فلسطین ایستاده است، اذعان کرد: ما قاطعانه از تبدیل وضعیت فلسطین به عضویت کامل سازمان ملل متحد حمایت می‌کنیم و به همکاری با طرف‌های مربوطه برای آتش‌بس در نوار غزه، تسهیل وضعیت بشردوستانه و ترویج اجرای طرح راه‌حل ۲دولتی ادامه خواهیم داد.

 

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *