سفیر اسرائیل به سازمان ملل تاخت / زیر سوال بردن نشست‌های شورای امنیت درباره غزه

[ad_1]

سفیر و نماینده رژیم اسرائیل روز جمعه به وقت محلی در آخرین نشست شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ میلادی درباره وضعیت فلسطین مدعی شد که شورای امنیت در حال «تلف کردن وقت» بر روی یک درگیری بدون توجه به حملات به اسرائیل است.

او شورای امنیت را که بدلیل حمایت های همه جانبه و مخالفت ها و وتوی آمریکا از رژیم اسرائیل تاکنون نتوانسته است قطعنامه ای برای برقراری آتش بس فوری در غزه و توقف بمباران های بی وقفه رژیم اسرائیل تصویب کند، متهم کرد به مسائل بی‌ربط می پردازد.

این دیپلمات اسرائیلی ادعا کرد که سازمان ملل “سپر” محافظ لبنان و سوریه است. سفیر اسرائیل بدون اشاره به کشتار مردم غزه و نیز بازتاب های جهانی بمباران های بی وقفه تل آویو گفت: چرا از لبنان خواسته نمی شود حزب الله را در مرزهای جنوبی این کشور کنترل کند؟ حملات حزب الله می تواند به “جنگ تمام عیار” منجر شود.

این دیپلمات اسرائیلی همچنین ادعا کرد که خشونت شهرک نشینان رو به کاهش است و چنین خشونتی قاطعانه توسط اسرائیل محکوم می شود و منجر به پیگرد قانونی می شود.

سفیر اسرائیل در عین حال مساله خشونت شهرک نشینان صهیونیستی علیه فلسطینیان را یک مساله کوچک دانست.

وی همچنین ادعا کرد که آژانس‌های سازمان ملل که مسئول گزارش‌دهی درباره غزه و کرانه باختری هستند، به شورای امنیت دروغ می‌گویند. نماینده اسرائیل سازمان ملل را به “همدستی” با “تروریست ها” متهم کرد.

سفیر اسرائیل با انتقاد از سازمان ملل ادعا کرد که این سازمان آمار تلفات اعلام شده از سوی حماس را خیلی راحت می پذیرد. او همچنین مدعی شد سازمان ملل به شکلی “خطرناک” “آمار اغراق آمیز” تلفات ناشی از حملات اسرائیل را منتشر می کند.

این دیپلمات اسرائیلی در عین حال با تایید جنایات رژیم اسرائیل گفت که اسرائیل با توجه به انفعال شورای امنیت آماده و مایل به دفاع از خود است و ادعا کرد که اگر اسرائیل سلاح های خود را کنار بگذارد به زودی دیگر اسرائیل وجود نخواهد داشت.

نماینده اسرائیل همچنین شورای امنیت را به «انفعال» در رابطه با آزادی «گروگان های در اختیار حماس» و سازمان ملل را “بی تفاوتی” متهم و محکوم کرد.

او بار دیگر ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد و مدعی شد شورای امنیت باید به «حوثی‌ها و سایر گروه‌های نیابتی» ایران توجه و با آنها مقابله کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۲۱ هزار و ۳۲۰ فلسطینی بر اثر حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده و تعداد مجروحان نیز به ۵۵ هزار و ۶۰۳ نفر رسیده است.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *