آفریقای جنوبی از اسرائیل به دادگاه لاهه شکایت کرد

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دیوان دادگستری بین‌المللی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام «نقض نگران‌کننده وظایفش طبق کنوانسیون پیشگیری و مجازات مربوط به جنایت نسل کشی در ارتباط با فلسطینی‌های ساکن نوار غزه» شکایتی را ثبت کرده است.

در متن این سند نوشته شد: «اقدامات و قصورهای اسرائیل دارای مشخصه نسل‌کشی هستند. آنها دارای نیت مشخص لازم برای از بین‌بردن فلسطینی‌های ساکن غزه به عنوان بخشی از یک گروه قومی، نژادی و ملی فلسطینی هستند.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در ادامه این شکایت آمده است: «عملکرد اسرائیل در ارتباط با فلسطین‌های غزه – چه از طریق ارگان‌های دولتی، ماموران دولتی، و چه دیگر نهادها و اشخاصی که طبق دستورالعمل یا تحت دستور، کنترل یا نفوذ آن عمل می‌کنند – ناقض وظایفش طبق کنوانسیون نسل‌کشی است.»

این کشور آفریقایی در متن شکایت خود نوشت: «اسرائیل در اقدامات مربوط به نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه دست داشته و دارد و نسبت به ادامه دست داشتن خود در این اقدامات نیز ریسک کرده است.»

آفریقای جنوبی از این دیوان خواست تا «تدابیر موقتی را با هدف محافظت در برابر آسیبهای شدید و غیرقابل جبران بیشتر به حقوق مردم فلسطین طبق کنوانسیون نسل کشی و تضمین پایبندی اسرائیل به وظایفش طبق این کنوانسیون برای دست نزدن به نسل‌کشی و جلوگیری از آن و مجازات آن تعیین کند.»

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته – قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

در پی این حملات تا امروز دست‌کم ۲۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. همچنین بخش اعظم نواحی شمال غزه کاملاً تخریب شده است.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *