شکلات تلخ برای زنان باردار

[ad_1]

یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها در دنیا شکلات ها هستند.محققان به تازگی به نتایج جالبی درباره مصرف شکلات در زنان باردار دست یافته اند.در این مطالعات به تاثیر مثبت شکلات تلخ برای زنان باردار پرداخته شده است در ادامه همراه با Niksalehi شوید تا درباره این موضوع بیشتر بخوانید.

شکلات تلخ برای زنان باردار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، به ۵ مورد اشاره شده است که توضیح می دهد چرا
مصرف متعادل شکلات تلخ برای زنان باردار مفید است.

* شکلات تلخ حاوی موادمعدنی مهم است که به طور چشمگیری استرس و افسردگی را کاهش می دهد.

* کاکائو حاوی تیوبرومین است که به تنظیم جریان خون در زنان باردار کمک می کند.
علاوه بر آن، تیوبرومین رگ های خون را گشاد می کند تا خون به راحتی به جنین برسد.

* آنتی اکسیدان موجود در آن، رادیکال های آزاد را از بین می برد.

* آهن و منیزیم موجود در شکلات در افزایش و حفظ گلبول های قرمز زنان موثر است.
منیزیم به خصوص به سوخت و ساز اسیدهای چرب کمک می کند.

شکلات تلخ

* شکلات تلخ حاوی قند و چربی کم است و در صورت مصرف متعادل کلسترول را کاهش می دهد.

به گزارش سایت «نیوزویک»، با تنظیم فشارخون و غنی بودن آنتی اکسیدان، به طور موثر میزان استرس زنان را کاهش
می دهد.

بد نیست درباره فواید شکلات تلخ برای زنان بیشتر بدانید

افزایش احتمال بارداری

«آرژینین»، یکی از ویتامین های موجود در شکلات تلخ، ماده ساختاری اکسیدنیتریک شیمیایی است. اکسید نیتریک دارای قابلیت گشاد کردن عروق خونی کوچک است که موجب افزایش جریان خون به اندام تحتانی می شود. افزایش جریان خون به رحم به معنای ایجاد پوشش سالم تر در درون رحم و بستر مناسبی برای لانه گزینی جنین خواهد بود. افزایش جریان خون به تخمدان به معنای رشد بهتر فولیکول ها و تغذیه بهتر برای تخمک درحال رشد است که منجر به کیفیت بهتر تخمک برای رسیدن به بلوغ و تبدیل به جنین است.

کنترل مقاومت انسولین

مصرف شکلات تلخ می تواند اشتها به مصرف قندهای تصفیه شده را که عامل اصلی مقاومت انسولین است را کاهش دهد. مقاومت انسولین علت اصلی سندروم تخمدان پلی کیستیک است. در زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک، مقاومت انسولین می تواند موجب اختلال در چرخه ماهانه تخمک گذاری و قاعدگی شود و ریسک ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

شکلات تلخ کاهش دهنده خوب استرس

این حقیقت آشکار است که استرس موجب کاهش قدرت باروری می شود. هیپوتالاموس، غده مستقر در مغر، هورمون ها، اشتها و احساسات را کنترل می کند. استرس و اضطراب مانع عملکرد این غده می شود. استرس اضافی موجب تاخیر در تخمک گذاری و افزایش وزن می شود. شکلات تلخ موجب آزادشدن بتا آندورفین های می شود که مسئول ایجاد حال خوب روانی و حال آرام و کاهش استرس است. این شکلات همچنین سرشار از سروتونین است، ماده شیمیایی طبیعی که در بافت مغز وجود دارد. سروتونین هم دارای خواص ضدافسردگی بوده که به کاهش اضطراب کمک کرده، و موجب ایجاد حس آرامش می شود.

شکلات تلخ

مقابله با عدم تعادل هورمونی

دانه خام کاکائو سرشار از آهن، کلسیم، روی، منگنز و پتاسیم است. این مواد معدنی همزمان به عنوان فاکتورهای برای حفظ تعادل هورمونی و ادغام DNA در تخمک و اسپرم عمل می کنند.

محققان تاکید می کنند خواص فوق مربوط به شکلات تلخ است، و شکلات شیری و شکلات سفید چنین خواصی ندارند. ۷ ژوئیه (۱۶ تیر) به عنوان روز جهانی شکلات نام گذرای شده است.

سلامت نیوز-مهرنیوز

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *