کانادایی‌ها از این کشور اخراج می‌شوند

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یکی از منابع دولت هند به رسانه‌ها گفت کانادا ۶۲ دیپلمات در هند دارد و افزود که دهلی‌نو به اتاوا گفته است که از این تعداد ۴۱ نفر را کاهش دهد.

در این گزارش آمده است دهلی‌نو تهدید کرده است که مصونیت دیپلماتیک دیپلمات‌های کانادایی را که پس از آن تاریخ باقی مانده‌اند، لغو خواهد کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، هند گفته است که خواهان «تعدیل» تعداد و درجه دیپلمات‌های اعزامی در دو کشور است. ترودو در ماه سپتامبر گفت که کانادا در حال بررسی “ادعاهایی معتبر” است که به طور بالقوه مقامات هندی را به قتل «هاردیپ سینگ نجار» در ۱۸ ژوئن توسط دو مرد مسلح نقابدار در بریتیش کلمبیا مرتبط می‌کند. این رهبر برجسته جدایی طلب برای ایجاد یک کشور مستقل سیک در هند به نام «خالستان» مبارزه می‌کرد.

در پی این حادثه، کانادا یک دیپلمات بلندپایه هندی را که گفته می‌شد با اطلاعات خارجی هند مرتبط بود، اخراج کرد. در واکنش به اقدامات اتاوا، مقامات هندی تصمیم خود را برای اخراج یک دیپلمات ارشد کانادایی اعلام کردند و از وی خواستند ظرف پنج روز کشور را ترک کند. وزارت امور خارجه هند بعداً از شهروندان خود که قصد سفر به کانادا را دارند یا در حال حاضر در کانادا هستند خواست تا با توجه به “فعالیت‌های رو به رشد ضد هند” احتیاط بیشتری به خرج دهند.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *