پیش‌بینی جنجالی ایهود باراک از سرنوشت جنگ اسرائیل و غزه/ حماس پیروز می‌شود؟

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل ممکن است در حال حفاری برای یک جنگ طولانی و دشوار باشد، اما ایهود باراک، نخست وزیر سابق این رژیم نگران هزینه‌های جنگ و هجمه‌های مربوط به افکار عمومی در سطح جهان است.

اسرائیل در آستانه فاجعه بزرگ/ هشدار یک مقام آمریکایی درباره ورود حزب‌الله به جنگ

باراک که در سمت رئیس نیروهای نظامی اسرائیل نیز فعالیت کرده است، در مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه پولیتیکو گفت که ممکن است یک نیروی چندملیتی از کشورهای عربی برای کنترل نوار غزه تشکیل شود.

ایهود باراک در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ همچنین در پست نخست وزیر اسرائیل حضور داشته است. این مقام سابق صهیونیست هشدار داد که حمایت جهانیان نسبت به حملات هفتم اکتبر از اسرائیل در حال کاهش است و افکار عمومی علیه اسرائیل شده است.

وی گفت: از سرگیری راه‌حل های سیاسی و دیپلماتیک برای تشکیل کشور مستقل فلسطین دور از انتظار است.

مقامات نظامی اسرائیل به خبرنگاران گفتند که عملیات زمینی با نفوذ نیروها به عمق شهر غزه، فراتر از عملیات‌های قبلی در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴، به مرحله خطرناکی خواهد رسید.

باراک در ادامه گفت‌وگویش با خبرنگار پولیتیکو به قدرت غیرقابل انتظار حماس اشاره کرد و گفت ممکن است حتی یک سال جنگ به طور انجامد. وی خاطرنشان کرد که تلفات غیرنظامیان در غزه موجب عدم حمایت جهانیان از اسرائیل خواهد شد.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *