مقدار شکر نوشابه | مقدار قند موجود در خوراکی ها ، نوشابه و سایر نوشیدنی ها

[ad_1]



تاریخ بروزرسانی : 2023-06-04


گردآوری :


اشتراک گذاری :











قند معمولاً در خوراکی‌ها به صورت مواد شیرین‌کننده مثل شکر، قند، سیروپ قند، میوه خشک و … وجود دارد. برخی خوراکی‌ها ممکن است به طور طبیعی شیرین باشند و بدون افزودن قند دارای قند طبیعی باشند، مانند میوه‌ها. در این موارد، مقدار قند حاضر در خوراکی‌ها معمولاً مقدار قند طبیعی آنهاست .

مقدار شکر موجود در نوشابه‌ها متفاوت است و بستگی به نوع نوشیدنی و برند آن دارد. در اغلب موارد، شکر در نوشابه‌ها به صورت شیرین کننده اضافه می‌شود تا طعم آن را شیرین کند. مقدار شکر موجود در نوشابه‌ها معمولاً به صورت گرم در ۱۰۰ میلی‌لیتر (معادل یک لیوان کوچک) یا در یک عبوسکه نوشابه (معمولاً ۳۳۰ میلی‌لیتر) اعلام می‌شود. با این حال، دقت کنید که مقدار شکر ممکن است در بسته‌بندی‌های مختلف و در برندهای مختلف متفاوت باشد.

مقدار شکر نوشابه

در نوشابه‌های غیرالکلی، مقدار شکر معمولاً بین ۲۵ تا ۴۰ گرم در ۱۰۰ میلی‌لیتر قرار دارد. در برخی از نوشابه‌های بدون قند یا نوشیدنی‌های رژیمی، مقدار شکر به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و ممکن است بین ۰ تا ۵ گرم در ۱۰۰ میلی‌لیتر باشد.

مقدار شکر نوشابهمیزان شکر موجود در نوشابه و سایر نوشیدنیها

میزان شکر در انواع نوشیدنی ها

مقدار شکر موجود در نوشیدنی‌ها متفاوت است و بستگی به نوع نوشیدنی، برند، و فرمولاسیون محصول دارد. برخی نوشیدنی‌ها شیرین‌تر و با بیشترین مقدار شکر هستند، در حالی که برخی دیگر دارای کمترین مقدار شکر هستند یا به طور کامل بدون شکر تولید می‌شوند.

برای اطلاعات دقیقتر درباره مقدار شکر موجود در نوشیدنی‌ها، بهتر است برچسب محصول را بررسی کنید. برخی از بطری‌ها و بسته‌بندی‌ها دارای اطلاعات تغذیه هستند که شامل مقدار شکر در هر سروینگ (یا حجم واحد دیگر) می‌شوند. این اطلاعات می‌توانند به شما در تشخیص مقدار شکر در نوشیدنی‌ها کمک کنند.

همچنین، به طور کلی می‌توانید تلاش کنید از مصرف نوشیدنی‌هایی با مقدار کمتری شکر بپرهیزید و به جای آن‌ها از نوشیدنی‌های طبیعی مانند آب معدنی، آب‌میوه تازه، چای یا قهوه بدون شکر استفاده کنید.

مضرات قند و شکر

مضرات قند و شکر

مصرف بیش از حد شکر و قند می‌تواند موجب اثرات مضری بر سلامتی انسان شود. در زیر تعدادی از مضرات مصرف بیش از حد شکر و قند را بررسی خواهیم کرد:

  1. افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی: مصرف بیش از حد شکر و قند می‌تواند منجر به افزایش سطح قند خون، افزایش وزن بدن، افزایش فشار خون و ایجاد مقاومت به انسولین شود. این عوامل می‌توانند عوامل ریسک برای بیماری‌های قلبی و عروقی مانند بیماری قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و سایر بیماری‌های مرتبط با چاقی باشند.
  2. اثرات بر متابولیسم: مصرف بیش از حد شکر و قند می‌تواند منجر به افزایش ترشح انسولین و مقاومت به انسولین شود که این مسائل می‌توانند تأثیر مستقیم بر متابولیسم گلوکز و چربی داشته باشند. این ممکن است منجر به اختلال در سطح قند خون، افزایش ترسیب چربی‌ها در بافت‌های چربی و اختلال در میزان کلسترول و تری‌گلیسریدها در خون شود.
  3. افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲: مصرف بیش از حد شکر و قند می‌تواند به مرور زمان به مقاومت به انسولین و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ منجر شود. دیابت نوع ۲ یک بیماری مزمن است که با افزایش میزان قند خون و اختلال در تنظیم قند خون همراه است.
  4. اثرات بر روی وزن بدن و چاقی: مصرف بیش از حد شکر و قند، به خصوص در شکل مایع

مقدار قند موجود در خوراکی ها

مقدار قند موجود در خوراکی‌ها متفاوت است و بستگی به نوع خوراکی، مواد تشکیل دهنده آن و فرمولاسیون محصول دارد. قند معمولاً در خوراکی‌ها به صورت مواد شیرین‌کننده مثل شکر، قند، سیروپ قند، میوه خشک و … وجود دارد.

مقدار قند موجود در خوراکی‌ها معمولاً بر اساس میزان کربوهیدرات قابل هضم قرار می‌گیرد. در برخی موارد، خوراکی‌ها دارای برچسب تغذیه هستند که شامل اطلاعات تغذیه، از جمله مقدار کربوهیدرات و قند در هر سروینگ (یا واحد دیگر) می‌شوند. این اطلاعات می‌توانند به شما در تشخیص مقدار قند در خوراکی‌ها کمک کنند.

به همین ترتیب، برخی خوراکی‌ها ممکن است به طور طبیعی شیرین باشند و بدون افزودن قند دارای قند طبیعی باشند، مانند میوه‌ها. در این موارد، مقدار قند حاضر در خوراکی‌ها معمولاً مقدار قند طبیعی آنهاست.

مقدار قند موجود در خوراکی ها



[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

افزایش لایک و فالور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *