ماده غذایی برای تنفس بهتر

[ad_1]



تاریخ بروزرسانی : 2023-06-21


گردآوری :


اشتراک گذاری :











از اجیل مهم و مغذی برای سلامت بادام میباشد .حتی از روغن این مغزیجات خوشمزه هم در دارو های گیاهی استفاده میکنند .یکی دیگر از فواید بادام، کمک به حفظ سلامتی معده است. در این بخش ماده غذایی برای تنفس بهتر را برای شما معرفی کرده ایم . مصرف مواد غذایی که سبب بهبود نسبی تنگی نفس میشود را در نیک صالحی ببینید.

ماده غذایی برای تنفس بهتر

بادام برای تنگی نفس مفید است بادام سینه را نرم کرده و شیر بادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره وتنگی نفس مفید بوده و خلط آور است.بادام ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است، مخصوصا از روغن بادام می‌توان برای رفع یبوست برای بچه‌ها استفاده کرد.بادام برای درمان زخم روده‌، مثانه و اسهال مفید است، همچنین بادام بو داده مقوی معده بوده و قابض است.

 ماده غذایی برای تنفس بهترمواد غذایی مفید برای آسم

چغاله بادام لثه و ریشه دندان را تقویت می‌کند و برای خشکی دهان مفید است.همچنین دم کرده پوست قهوه‌ای رنگ مغز بادام، بهترین دارو برای تسکین درد و التهاب مجاری تنفسی است.جوشانده برگ درخت بادام برای نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید است.روغن بادام خواب آوراست و بی‌خوابی را از بین می‌برد.روغن بادام شیرین به دلیل خاصیت نرم‌کنندگی و ضد التهاب در کرم‌ها و پمادها به کار می‌رود.

مواد غذایی مفید برای پاکسازی ریه

برای رفع خارش پوست بچه‌هایی که سرخک و مخملک دارند، روغن بادام را در تمام سطوح بدن آنها بمالید تاخارش را تسکین دهد.مالیدن روغن بادام بر روی پوست التهاب را رفع کرده و سوختگی را درمان می‌کند.روغن بادام اگزما را رفع می‌کند.از آنجایی که بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است در مصرف آن باید نهایت دقت را بعمل آورد.

مواد غذایی مفید برای آلرژی تنفسیخوراکی های مفید برای مغز

خوردن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه و روغن آن برای درمان سیاه سرفه، تنگی نفس، دردکلیه و خارج کردن سنگ مثانه مفید است.همچنین مخلوط بادام تلخ با عسل، کبد و طحال را تمیز می‌کند.برای رفع درد کلیه‌ها بهتر است بادام تلخ همراه با نشاسته و نعناع استفاده شود.برای از بین بردن سنگ کلیه و ناراحتی‌های کلیه، بادام تلخ را با شیره انگور مخلوط کرده و بخورید.

دم کرده ریشه درخت بادام تلخ برای پاک کردن طحال و دفع کرم روده به کار می‌رود.بادام دارای مواد مغذی بسیاری است بنابراین غذای بسیار خوبی می‌باشد، ولی چون سنگین و دیرهضم است نباید در خوردنآن افراط کرد.به طوری که مقدار آن نباید در روز بیش از۱۰ دانه باشد.همچنین بادام همچنین برای معده‌های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی که معده ضعیف دارند بهتر است بادام را با شکر بخورند.

منبع : روزنامه حیات نو



[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

افزایش لایک و فالور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *