درمان خرابی دندان | معرفی مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت دندان

[ad_1]



تاریخ بروزرسانی : 2023-06-29


گردآوری :


اشتراک گذاری :











ویتامین و مواد غذایی برای تقویت دندان را با هم در متن زیر آشنا می شویم. شما اگر از خوراکی مناسب و نوشیدنی های سالم استفاده کنید دندان هایتان سالم می ماند. انتخاب غذاها و نوشیدنی ها بسیار با اهمیت می باشد. میوه ها یکی از مواد غذایی مفید برای دندان ها می باشد.

درمان خرابی دندان خود را با برگ های مسن گوجه فرنگی حتما امتحان کنید. بعد از درد زایمان و سنگ کلیه دندان درد بدترین درد به شما می رود که هر فرد میتواند داشته باشد. گوجه به دلیل داشتن ویتامین c نقش بسیار مهم در حفظ سلامتی دندان دارد. ویتامین C باعث بهبود سریع زخم‌ها و سلامت لثه ها می‌شود.

درمان خرابی دندان

در چین از جوشانده ریشه، شاخه ها وبرگ های مسن گوجه فرنگی برای رفع دندان درد استفاده می شود.
انجیر برای بهبود دندان درد مفید است.
۵ قاشق چایخوری عسل به همراه با ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کرده و خمیر حاصله را
روی دندان خراب بمالید. این عمل را ۳ بار در روز انجام دهید تا دندان خراب و دردناک درمان شود.

مواد غذایی مفید برای دندان هامواد غذایی مفید برای دندان ها

میوه ها یکی از مواد غذایی مفید برای دندان ها

بسیاری از میوه ها منبع بسیار مهمی برای سلامتی دهان و لثه هستند. میوه هایی مانند کیوی، پرتقال،سیب، توت فرنگی و انواع مرکبات، حاوی مقادیر بسیار بالایی از ویتامین c هستند که ویتامین c نقشی بسیار مهم در حفظ سلامتی بافت لثه و دندان ها دارد.

در واقع این  میوه ها مهمترین مواد غذایی مفید برای دندان ها و لثه است که در طول روز بسیار مصرف می شوند. ویتامین c مانند یک دیوار محکم از لثه ها محافظت می کند و اگر از این ویتامین بدن شما به اندازه کافی دریافت نکند، کم کم شبکه ساخت کلاژن در لثه ها نیز از بین رفته و انواع باکتری ها در لثه ها نفوذ کرده و موجب ایجاد بیماری پریودنتال در لثه ها می شود.

غذاهای غنی از کلسیم و فسفر

مینای دندان در واقع یک ماده معدنی است. غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی مختلف می‌تواند به فرسایش لثه منجر شود، به همین خاطر برای تقویت مجدد دندان‌ها شما به مصرف برخی از مواد معدنی و تلاش برای بازیابی آنچه از دست رفته، نیاز دارید. قهرمانان اصلی این قصه کلسیم و فسفر هستند. این عناصر بلوک‌های سازنده مینای دندان هستند و مصرف غذاهای غنی از آنها، اگر می‌خواهید دندان‌هایی قوی و سالم داشته باشید، ضروری است.

بهترین غذا برای دندان دردبهترین غذا برای دندان درد

فایق



[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

افزایش لایک و فالور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *