خواص زیتون برای مردان | 9 خاصیت زیتون مبارزی سرسخت در برابر پروستات

[ad_1]

زیتون میوه‌ای است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. معمولاً این میوه به‌صورت خام یا محصولات فراوری شده مانند زیتون ‌پرورده مصرف می‌شود. استفاده از روغن زیتون نیز در صنایع غذایی و در طب سنتی و پزشکی نوین رواج زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد خواص زیتون برای مردان مطالبی را برای شما خوانندگان عزیز بیان کنیم.

خواص زیتون برای مردان

با اینکه زیتون یک نوع میوه است؛ اما هیچ‌وقت مانند میوه‌های دیگر مصرف نمی‌شود. بیشترین کاربرد زیتون در آشپزی است و معمولاً در وعده‌های غذایی ناهار و شام استفاده می‌شود. در این مطلب ۹ مورد از خواص زیتون برای مردان را مرور خواهیم کرد.

۱- زیتون، مبارزی سرسخت در برابر پروستات

بیماری پروستات یکی از بیماری‌های رایج در آقایان است. مصرف زیتون هم برای جلوگیری از ابتلا به پروستات و هم برای کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، به‌شدت مفید است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف این میوه به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

آقایانی که با بیماری پروستات مبارزه می‌کنند، جهت حفظ سلامتی خود حتماً باید وزن خود را کاهش دهند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف فرآورده‌های زیتون خصوصاً روغن آن، در کاهش وزن می‌تواند مؤثر باشد.

۲- کمک به قدرت باروری مردان

یکی از خواص زیتون برای مردان کمک به باروری است. متأسفانه باروری مردان موضوعی بوده که اغلب نادیده گرفته می‌شود. در آشپزی مدیترانه‌ای روغن زیتون یکی از مواد اصلی است. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون می‌توانند حرکت اسپرم را بهبود دهند. مصرف میوه زیتون نیز می‌تواند به افزایش میل جنسی و بهبود عملکرد نعوظ در مردان کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زیتون، گردش خون در اندام‌های جنسی مردان را بهبود می‌بخشند.

کمک به قدرت باروری مردان

۳- زیتون چربی مفیدی برای قلب است

بیماری قلبی یک مشکل جدی سلامتی است که هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در زیتون یک نوع چربی غیر اشباع به نام اسید اولئیک وجود دارد که ۷۳٪ از مجموع محتوای آن را تشکیل می‌دهد. این چربی اشباع‌نشده از نوع چربی‌های مفید است و مصرف آن در رژیم غذایی باعث افزایش کلسترول خوب در بدن می‌شود.

مصرف زیتون برای کسانی که فشار خون بالایی دارند به‌شدت توصیه می‌شود؛ چراکه زیتون کاهش‌دهنده فشار خون است. اگر به دنبال راهی ساده برای کاهش خطر بیماری قلبی خود هستید، در نظر داشته باشید که زیتون یا روغن آن را حتماً به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

۴- دشمن رادیکال‌های آزاد

رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی با الکترون‌های بدون جفت و ناپایدار هستند که در اثر فرایندهای مختلف همانند فعالیت‌های ورزشی شدید در بدن تولید می‌شوند. آن‌ها همیشه در جستجوی یافتن یک الکترون دیگر هستند و به شدت واکنش‌پذیر و برای مولکول‌های اطراف خود مضر محسوب می‌شوند.

برای اینکه دقیق‌تر با قدرت تخریب این مولکول‌ها آشنا شوید، باید گفت رادیکال‌های آزاد قادر به فرسایش پلاستیک و تخریب آثار هنری هستند. در انسان‌ها نیز موجب پیری و بیماری‌هایی مانند سکته مغزی، سرطان و حملات قلبی می­شوند­. مهار کننده رادیکال‌های آزاد، آنتی اکسیدان‌ها هستند. آنتی اکسیدان‌ها مولکول‌هایی بوده که به طور ایمن با رادیکال‌های آزاد تعامل می‌کنند

۵- با خوردن زیتون پوستی سالم و زیبا داشته باشید

یکی از عوامل پیری زودرس در آقایان رادیکال‌های آزاد هستند. همان‌طور که اشاره شد، مصرف زیتون برای مقابله با رادیکال‌های آزاد بسیار مفید است؛ درنتیجه با گنجاندن زیتون در سبد غذایی خود می‌توانید از خواص زیتون برای مردان بهره ببرید و از پیری زودرس جلوگیری کنید.

زیتون حاوی ویتامین‌های E و A هست؛ به همین دلیل خوردن این میوه دوست‌داشتنی کمک می‌کند پوستی نرم و سالم داشته باشید. ویتامین E از پوست در برابر پرتوهای مضر UV محافظت می‌کند. همچنین با تغذیه پوست سر، خون‌رسانی به آن را افزایش می‌دهد. ویتامین A نیز PH پوست را تعادل می‌بخشد و برای شما پوستی سالم، لطیف و جوان را به ارمغان می‌آورد.

“روغن زیتون حاوی ماده‌ای به نام اسکالون است. این ماده شیمیایی خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی دارد. مواد آنتی اکسیدانی با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و میکروب‌زدایی از پوست، باعث رفع چین و چروک‌های پوستی می‌شوند ”

۶- زیتون ضدالتهاب است

یکی از خواص زیتون برای مردان ضدالتهاب بودن آن است. زیتون‌ شامل ترکیبات ضدالتهابی به نام اولئوکانتال است. این ترکیبات از تشکیل آنزیم‌های التهابی که ممکن است منجر به بیماری‌هایی مانند التهاب مفاصل و دیابت نوع ۲ شوند، جلوگیری می‌کند. به آقایانی که از التهاب مفاصل خود رنج می‌برند، توصیه می‌شود حتماً مصرف زیتون و محصولات مشتق شده از آن را که در وب‌سایت دلفین موجود هستند، در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

۷- کمک به سلامت استخوان

میوه زیتون دارای کلسیم است. کلسیم ماده‌ای بوده که وجود آن برای سلامت استخوان‌ها بسیار ضروری است. مصرف زیتون می‌تواند به جلوگیری از پوکی استخوان در مردان کمک کند، البته کلسیم موجود در زیتون بسته به نوع آن متفاوت است. هر ۱۰۰ گرم زیتون سبز بین ۵ الی ۱۰ میلی‌گرم کلسیم دارد. کلسیم موجود در هر ۱۰۰ گرم زیتون سیاه نیز ۱۰ الی ۲۰ میلی‌گرم است؛ بنابراین اگر به‌قصد کمک به سلامت استخوان‌های خود زیتون را مصرف می‌کنید، حتماً به سراغ زیتون سیاه بروید.

۸- بهبود خلق‌وخو در مردان

یکی از خواص زیتون برای مردان که معمولاً زیاد به آن پرداخته نمی‌شود، تأثیر مثبت مصرف این میوه بر روی سلامت روانی آنها است. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که رژیم غذایی حاوی روغن زیتون می‌تواند با کاهش علائم افسردگی و اضطراب در مردان مرتبط باشد.

کمک به قدرت باروری مردان

اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی از طریق پخت‌وپز یا اضافه کردن آن به سالادها یک راه آسان برای حمایت از هر دو جنبه فیزیکی و روانی‌ است. بهتر بوده برای پخت‌وپز به‌جای استفاده از روغن‌های حیوانی و گیاهی از روغن‌های زیتون خالص که در وب‌سایت دلفین نیز به فروش می‌رسند، استفاده کنید.

۹- منبعی از فیبر

زیتون منبع بسیار خوبی از فیبر است. در هر ۱۰ زیتون چیزی حدود ۱.۵ گرم فیبر وجود دارد. فیبر موجود در زیتون سیاه نسبت به زیتون سبز بیشتر است و یک وعده ۱۰۰ گرمی آن می‌تواند ۲۵درصد از میزان فیبر لازم برای بدن شما در هر روز را تأمین کند. درواقع فیبر نوعی کربوهیدرات است که بدن آن را هضم نمی‌کند.

به لحاظ علمی فیبرها به دو دسته محلول و نامحلول تقسیم می‌شوند. همان‌طور که از نام آنها پیدا است، فیبر محلول قابلیت حل شدن در آب را دارد و منجر به تشکیل ماده‌ای ژله مانند در روده می‌شود. این ماده باعث کند شدن هضم غذا می­شود و به فرد احساس سیری دست می‌دهد. فیبر نامحلول در آب حل نمی‌شود و به همین خاطر به افزایش مدفوع و منظم نگه‌داشتن کارکرد روده کمک می‌کند. زیتون هر دو نوع فیبر را در خود دارد.

علاوه بر این، زیتون یک میکروب‌زداست و می‌تواند معده شما را از وجود باکتری‌ها و میکروب‌های مزاحم پاک نماید. به همین خاطر از زیتون به‌عنوان یک داروی گیاهی برای رفع زخم معده و پاک‌سازی آن هم نام می‌برند.

خواص زیتون برای مردان

جمع‌بندی

در این مقاله در رابطه با خواص زیتون برای مردان مطالبی را مطرح کردیم. اگر به هر دلیلی دوست ندارید زیتون را به‌صورت خام میل کنید، می‌توانید از فراورده‌های آن استفاده کنید.

برگرفته از سایت دلفین : dolphinolive.net

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

افزایش لایک و فالور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *