بهترین روغن خوراکی | بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی برای مصرف خانگی

[ad_1]

طب سنتی یکی از روش های درمانی تاثیرگذار است که فواید مثبت زیادی برای بدن دارد. بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی ، روغن هایی چون ارده کنجد و زیتون و … هستند، این روغن ها نتایج چشمگیری روی بدن می گذارند.

افرادی که به طب سنتی معتقد هستند،چندان به قیمت ها توجه ای نمی کنند؛ مثلا شاید قیمت روغن زیتون نسبت به سایر محصولات بیشتر باشد، اما ترجیح می دهند با تهیه آن سلامتی را برای بدنشان هدیه بیاورند.

با انواع این روغن خوراکی آشنا هستید؟ پزشکان و افراد فعال در این زمینه کدام روغن ها را به مردم توصیه می کنند؟ می دانید کدام یک برای سلامت شما مفیدتر خواهد بود؟

معرفی بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی

اگر فروشنده هستید، با شناخت بهترین روغن ها در طب سنتی می توانید با خرید عمده روغن خوراکی سلامت محور، مشتریان زیادی به دست بیاورید. اگر به عنوان مصرف کننده شخصی نیز قصد خرید این محصولات را دارید، باید بگوییم که قدمی مثبت و تاثیرگذار برای حفظ سلامتی تان برداشته اید.

در ادامه به معرفی بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی می پردازیم و درباره هر یک از آنها توضیحات کاربردی ارائه می دهیم تا با فواید و مزایای آنها آشنا شده و بهترین گزینه برای پخت غذاهای مختلف را بشناسید:

۱- بهترین روغن ارده کنجد

روغن ارده کنجد خانگی شاید بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی باشد. این روغن را می توان در خانه تهیه کرد، برای انجام این کار کافیست پوست دانه های کنجد را بگیرید و آنها را در معرض دما و فشار بالا قرار دهید.

با همین راهکار ساده روغن کنجد گرفته می شود و امکان استفاده از آن را در مواد غذایی مختلف خواهید داشت. بسیاری از افراد این فرآورده را با روغن کنجد اصل اشتباه می گیرند، در صورتی که این ۲ با یکدیگر متفاوت هستند و نباید آنها را در یک دسته بندی قرار داد.

این محصول می تواند جایگزینی بسیار عالی برای روغن های مایعی باشد که پر از چربی های اشباع هستند و برای بدن ضررهای زیادی دارند. شما می توانید انواع غذاهای مختلف را نیز با این فرآورده بپزید یا سرخ کنید.

روغن ارده کنجد نه تنها پروتئین بسیار بالایی دارد، بلکه از سرطان نیز پیشگیری می کند و به بهبود عملکرد قلب و عروق کمک شایانی می نماید و سلامتی را برای بدنتان به ارمغان خواهد آورد.

اگر امکان تهیه این فرآورده را در خانه ندارید، می توانید برای خرید آن به عطاری ها مراجعه کنید، چون به دلیل شیوه خاص تهیه مراکز فروش معمولی آن را نمی فروشند.

خواص روغن کنجد

۲- خواص روغن کنجد و طرز تهیه آن

شما می توانید این فرآورده را از دانه های روغن کنجد تهیه کنید. تفاوت این محصول در هنگام فرآوری عدم گرفتن پوست دانه های کنجد و عدم حرارت دهی است. در واقع تولیدکنندگان از روش پرس سرد برای گرفتن روغن کنجد استفاده می کنند.

خواص روغن کنجد بسیار زیاد است؛ این فرآورده سرشار از خواص آنتی اکسیدانی بوده و با تقویت قلب و جلوگیری از سرطان فواید مثبت زیادی برای بدن به همراه دارد. این خوراکی عملکرد مغز را نیز بهبود می بخشد.

شما می توانید روغن کنجد را نه تنها از عطاری ها بلکه از بسیاری از سوپرمارکت ها و فروشگاه های عرضه روغن های گیاهی تهیه کنید، چون برندهای زیادی چه در داخل و چه در خارج از کشور اقدام به تولید آن می کنند.

روغن کنجد

۳- روغن زیتون خوراکی، بهترین روغن خوراکی برای کبد چرب

اگر به دنبال بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی هستید، ما روغن زیتون را پیشنهاد می دهیم که طعم و مزه ای فوق العاده عالی به غذا می بخشد. این فرآورده از دانه زیتون به دست می آید و از آن برای پخت و پز استفاده می کنند. هر چند مزیت های این محصول بسیار است، اما متاسفانه امکان استفاده از آن برای سرخ کردن وجود ندارد.

در واقع به دلیل اکسید شدن آنتی اکسیدان های داخل این مواد در زمان حرارت دیدن، پزشکان توصیه می کنند که از آن برای سرخ کردن استفاده نکنید، چون برای بدن ضرر دارد.

از جمله مزایای روغن زیتون می توان، به کاهش کلسترول خون، جلوگیری از بیماری کبد چرب، کنترل دیابت سطح ۲، بهبود گوارش، کاهش وزن و جلوگیری از پیری زودرس اشاره کرد.

۴- روغن کلزا؛ منبع غنی پروتئین است

از آنجا که گیاه کلزا در اقصی نقاط کشور ایران کشت می شود، بنابراین روغن آن در بسیاری از فروشگاه های سراسر کشور موجود است. این روغن نه تنها از پروتئین ها و آمینواسیدهای ضروری بدن محافظت می کند، بلکه با رفع مشکلات پوستی و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی می تواند پزشک تخصصی بدنتان باشد و بسیاری از بیماری ها را در وجودتان ریشه کن کند.

۵- روغن آفتابگردان، متخصص بیماری های تنفسی

روغن های آفتابگردان که از مغز آفتابگردان به روش پرس سرد تهیه می شوند، به عنوان بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی شناخته شده اند که دارای خاصیت های فراوانی هستند. این فرآورده ها نه تنها سلامت قلب را بهبود می بخشند، بلکه در بهبود وضعیت پوست و تقویت سیستم ایمنی نیز تاثیرگذارند و با افزایش انرژی بهترین ماده غذایی برای پخت و پز در طی روز به شمار می آیند.

این فرآورده ها جلوی ابتلا به سرطان را نیز می گیرند و از بدن در برابر بیماری آسم محافظت می کنند؛ علاوه بر این کلسترول خون را کاهش داده و با کم کردن التهاب ها، سلامت بدن شما را حفظ می کنند.

کدام روغن خوراکی از نظر طب سنتی بهتر است؟

بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی در چندین دسته بندی مختلف قرار می گیرد. شما می توانید بر اساس ذائقه و سلیقه تان یکی از انواع محصولات معرفی شده توسط پزشکان طب سنتی را استفاده کنید. اینکه کدام یک از این روغن ها بهتر است، سوال مناسبی نیست، چون هر یک از این فرآورده ها فواید و ویژگی های مختلفی برای بدن دارند.

در واقع شما باید به سراغ گزینه هایی بروید که طعم و مزه شان را دوست دارید و استفاده از آنها برای سرخ کردن یا پخت و پز مانعی نداشته باشد. برخی از روغن های گیاهی در غذا باعث ایجاد طعمی جدید می شوند و برخی نیز بدون طعم هستند. روغن های زیر بهترین روغن ها از نظر طب سنتی می باشند.

  • روغن ارده کنجد
  • روغن کنجد
  • روغن زیتون خوراکی
  • روغن مغر آفتابگردان
  • روغن کلزا

بهترین روغن خوراکی

بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی که تاثیرگذاری فوق العاده ای دارد

بهترین روغن خوراکی از نظر طب سنتی بیشترین تاثیر مثبت را برروی بدن دارد و با جلوگیری از ضررها و آسیب های مختلف به بدن، سلامتی تان را حفظ خواهد کرد. این روغن ها ساختار و ترکیبات مضر خیلی کمی برای بدن دارند، از این رو در صورت استفاده در طولانی مدت نیز هیچ مشکل خاصی برایتان به وجود نمی آورند؛ بنابراین حتما به فکر تهیه آنها باشید.

در این مقاله انواع روغن های مورد تایید طب سنتی چون روغن کنجد و زیتون معرفی شده و شما متناسب با ذائقه تان می توانید آنچه را که دوست دارید، انتخاب کرده و با آسودگی مصرف کنید.

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

افزایش لایک و فالور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *