خواص لواشک | خواص لواشک برای سلامتی بدن و انواع لواشک

[ad_1]


تاریخ بروزرسانی : 2022-05-21

گردآوری :

شما می‌توانید انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، کلسیم، پتاسیم و سایر ، فیبر ، مواد‌معدنی و ریزمغذی‌ها را در انواع لواشک جست‌وجو کنید. قسمت جذاب ماجرا آن‌جاست که این محصولات فاقد کالری هستند و بسیاری از افرادی که نگران اضافه‌وزن هستند، می‌توانند با خیالی آسوده از این خوراکی استفاده کنند

تنقلات از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی هستند که غالبا در میان‌وعده‌ها مصرف می‌شوند. در بین انواع تنقلات مزه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. انواع لواشک‌‌‎ به عنوان تنقلات ترش‌مزه جزو پرطرفدارترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. این نوع از خوراکی‌ها که حاصل میوه‌های طبیعی هستند در بین متخصصان تغذیه با نام کنسانتره یا عصاره میوه نیز شناخته می‌شوند. احتمالا شما نیز یکی از طرفداران این محصولات ترش‌مزه و لذیذ هستید. بنابراین اگر این نوع تنقلات جایگاه ثابتی در سبد خرید شما دارند، حق دارید که راجع به خواص آن‌ها بیشتر بدانید. این باور در بین اکثر مردم جا افتاده است که تنقلات و خوراکی‌های آماده برای سلامتی مضر هستند. این باور و ادعا چندان هم بیراه نیست چون برخی از خوراکی‌ها نه‌تنها هیچ خواصی ندارند، بلکه سلامتی افراد را به خطر می‌اندازند. حتی لواشک‌ها که محصول میوه‌های طبیعی هستند، گاهی می‌توانند یک تهدید جدی برای سلامتی افراد باشند.

خواص لواشک

لواشک و چند نکته مهم راجع به ارزش غذایی آن

قبل از این که خواص انوع لواشک را بررسی کنیم، بهتر است چند نکته را یادآور شویم. تمام محصولات‌غذایی تنها در صورتی برای آدمی مفید خواهند بود که به روش استاندارد تولید شده باشند.علاوه‌بر آن سلامت مواد اولیه نقش بسیار مهمی در سلامت و کیفیت محصولات‌غذایی دارد. لواشک نیز از این قاعده مستثنا نیست. از آنجا که تنقلات برخلاف وعده‌های غذایی اصلی بدون برنامه‌ریزی مصرف می‌شوند و گاهی ممکن است مصرف آن‌ها به چندین مرتبه در روز برسد، سلامت آن‌ها اهمیت بسیاری در تأمین سلامتی بدن انسان دارند. اهمیت این موضوع زمانی پررنگ‌تر می‌شود که مصرف‌کنندگان تنقلات، کودکان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات گوارشی باشند چون این محصولات در صورت عدم‌رعایت استانداردهای غذایی به سرعت تأثیرات مخرب خود را اعمال می‌کنند.

یکی از مزیت‌های مهم میوه‌های تابستانی امکان تهیه محصولات متنوع از آن‌ها است. لواشک‌ها یکی از محصولات میوه‌های طبیعی هستند. با توجه به این که میوه‌‌ها از منابع‌غذایی طبیعی بوده و ارزش‌غذایی و خواص بسیار زیادی دارند، می‌توان انتظار داشت که محصولات آن‌ها نیز سرشار از خواص باشد. ناگفته نماند تنها در صورتی این خواص در عصاره میوه باقی می‌ماند که افزودنی یا مواد غیرطبیعی به آن اضافه نگردد. در این صورت گذشته از ارزش‌غذایی سرشار این ترش‌مزه‌ها، طعم طبیعی و جذاب آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. آیا‌ تاکنون چیزی راجع به محصولات ارگانیک شنیده‌اید؟ اصطلاح ارگانیک یا طبیعی بودن بیشتر برای مواد‌غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شاید کمتر این نام را در حوزه تنقلات و خوراکی‌ها شنیده باشید. نکته اینجا است که لواشک‌ها می‌توانند از لحاظ طبیعی بودن و نحوه تولید در گروه محصولات ارگانیک یا غیر ارگانیک جای بگیرند.

ارزشغذایی لواشک و خواص آن

همان‌طور که گفتیم این تنقلات از میوه‌های مختلف تولید می‌شوند. به همین دلیل شما می‌توانید انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، کلسیم، پتاسیم و سایر ، فیبر ، مواد‌معدنی و ریزمغذی‌ها را در انواع لواشک جست‌وجو کنید. قسمت جذاب ماجرا آن‌جاست که این محصولات فاقد کالری هستند و بسیاری از افرادی که نگران اضافه‌وزن هستند، می‌توانند با خیالی آسوده از این خوراکی استفاده کنند. انصافا محروم شدن از این تنقلات برای طرفداران آن‌هایی که رژیم‌غذایی لاغری دارند، عذاب‌آور خواهد بود. تمام خواص این محصولات به واسطه ارزش‌غذایی آن‌ها تأمین می‌شود‌. این نکته نیز وجود دارد که خواص لواشک‌ها در میوه‌های مختلف متفاوت است و همه انواع این محصولات کارایی یکسانی ندارند. در ادامه تمام خواص این تنقلات جذاب را ذکر می‌کنیم. به احتمال زیاد آشنایی با این خواص شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

خواص لواشک

  • این نوع محصول مبتنی‌بر میوه خشک سرشار از انواع ویتامین‌ها به خصوص ویتامین آ و ب می‌باشد و یک انرژی‌زای خوشمزه محسوب می‌شود. مصرف این محصول به صورت محسوسی خستگی را از شما دور می‌کند.
  • میوه‌ها سرشار از فیبر هستند.‌ بنابراین عصاره آن‌ها نیز دارای فیبر بوده و با افزایش تحریکات روده ، تنبلی دستگاه گوارش و به دنبال آن یبوست را بر طرف می‌کند‌. به خصوص اگر این خوراکی با طعم آلو باشد، نتیجه آن سریع‌تر مشخص می‌شود.‌
  • گذشته از رفع یبوست، این محصول با فیبر طبیعی فراوان به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند و با این کار سبب پاکسازی دستگاه گوارش از انواع ویروس و باکتری می‌شود.
  • وجود فیبر فراوان مانند یک ملین طبیعی عمل کرده و علاوه‌بر وعده و روده تمام سموم را از کلیه و مثانه دفع می‌کند. تأثیر این عمل به طرز قابل ملاحظه‌ای بر روی پوست و شادابی آن مشخص می‌شود. شگفت‌آور است که لواشک به خصوص وقتی با طعم لیمو باشد، می‌تواند علاوه‌بر پاکسازی کلیه با دفع سنگ‌کلیه نیز کمک کند. خواص اسیدی و ضدعفونی‌کننده قوی در ترکیبات لیمو این عمل را ممکن می‌سازند.
  • این تنقلات جذاب با طعم زغال‌اخته برای درمان بی‌خوابی و خواب‌های نامنظم بسیار مفید است. علاوه‌بر آن عصاره زغال‌اخته در پیشگیری از عفونت ادراری در بانوان نیز نقش بسیار مهمی دارد.
  • احتمالا به این موضوع توجه کرده‌اید که برنامه‌غذایی لاغری افراد سرشار از فیبر است. فیبرها حجیم هستند و به سرعت نیز حجم معده را پر می‌کنند. به این ترتیب می‌توان لواشک‌ها را جایگزین مناسبی برای قندها و کربوهیدرات‌ها قرار داد. علاوه‌بر وجود فیبر، این محصولات از کالری بسیار ناچیزی برخورداراند و می‌توانند به عنوان یک میان‌وعده خوشمزه و جذاب در برنامه‌غذایی لاغری افراد جای گیرند.
  • عصاره میوه آلو با دارا بودن میزان بالایی از آهن به رفع کم‌خونی در افراد و رفع مشکلات معده کمک می‌کند.
  • لواشک سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این املاح‌غذایی با از بین‌بردن رادیکال‌های آزاد بدن از تخریب سلول‌ها پیشگیری کرده و به ترمیم و نوسازی آن‌ها کمک می‌کنند. در نتیجه مصرف این محصول از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.
  • عصاره زرشک را تصور کنید، گذشته از طعم ترش و لذیذی که دارد به کنترل فشارخون، تنظیم ضربان قلب و کاهش درجه حرارت بدن کمک می‌کند.
  • عصاره انار یکی دیگر از این خوراکی‌های خوشمزه جذاب است که سبب دفع سموم بدن، کنترل اوره، تنظیم سطح کلسترول و تعدیل مایعات بدن بسیار مؤثر است.

نکته: همان‌‍طور که گفتیم، خواص عصاره‌های میوه با توجه به میوه آن‌ها تعیین می‌شود. به عنوان مثال عصاره آلو به رفع یبوست کمک می‌کند. در مقابل عصاره سیب برای رفع دلپیچه و اسهال مفید است. در نتیجه رویکرد این دو محصول کاملا برعکس یکدیگر است.

ترش طعم راناش طعمی آشنا برای طرفداران لواشک

برای این که در مصرف این خوراکی‌های خوشمزه، طعم واقعی میوه‌ها را حس کرده و از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید، بهتر است به برند تولیدکننده و بهداشتی بودن محصولات توجه ویژه‌ای داشته باشید.‌ لواشک‌هایی که فاقد رنگ و طعم واقعی میوه‌ها هستند و برای ماندگاری آن‌ها از افزودنی‌های غیرمجاز استفاده شده است، هیچ ارزش‌غذایی ندارند و چه بسا برای سلامتی شما مضر خواهند بود. شرکت مهر گستران طعم‌ساز با برند تجاری انحصاری ترش طعم راناس با تولید انواع لواشک لایه‌‌ای پذیرایی از تازه‌ترین میوه‌های باغات آذربایجان، محصولی متفاوت، خوشمزه و جذاب را مهمان خانه‌های ایران کرده است. لازم به ذکر است که این شرکت با لواشک صادراتی خود از ایرانیان خارج از کشور که در کشورهایی نظیر آلمان، انگلیس، فرانسه، هلند، ترکیه و سایر کشورهای غربی و اروپایی زندگی می‌کنند، پذیرایی می‌کند.‌

https://www.torshtaem

 

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

افزایش لایک و فالور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *