چگونه مصرف کولر گازی و آبی را کم کنیم؟

[ad_1]

رپرتاژ آگهی: آب و هوای منطقه زندگی شما به کدام نوع کولر نیاز دارد؟ اگر مصرف کولر آبی یا گازی شما زیاد است و در نظر دارید تا این میزان مصرف را به صورت بهینه‌ای کنترل کنید، پس بهتر است تا پایان این مطلب آموزشی و کاربردی همراه ما باشید.

کولر گازی چگونه کار میکند؟

کولر گازی به نسبت کولر آبی دستگاهی جدیدتر است که در آن از فناوری‌های به روزتری استفاده می‌شود. اگر در فکر خرید کولر گازی هستید یا کولر گازی دارید و می‌خواهید بدانید که چگونه کار میکند، باید در قدم اول از متریال استفاده شده در آن خبردار باشید. در حقیقت کولر گازی به صورتی طراحی شده که از چرخه تبرید استفاده می‌کند. سیکل تبرید همان فرآیند سردسازی است که در آن یک سیال به کمک وسیله‌ای به سیالی دیگر مانند گاز مبرد یا همان گاز سرد شده تبدیل می‌شود و برای کارهایی مانند سرد سازی محیط مورد استفاده می‌گیرد. اگر هنگام خرید به مشخصات کولر گازی دقت کرده باشید، در کولر گازی از گازهای مبرد متفاوتی مانند R410A، R22 و R12 استفاده می‌شود.

در مجموع می‌توان اینگونه گفت که نحوه کار کولر گازی به این صورت است که ابتدا بخش کمپرسور گاز مبرد تعبیه شده در مخزن را فشرده می‌کند، سپس گاز فشرده شده را به کندانسور می‌فرستد و گرمای ایجاد شده را به محیط خارج منتقل می‌کند؛ بعد از آن باید گاز خنک شده وارد شیر انبساط شود و فشار آن کاهش پیدا کند. در مرحله بعدی گاز خنک شده و کم فشار وارد اپراتور می‌شود و گرمای محیط را جذب می‌کند و این چرخه آنقدر تکرار می‌شود تا زمانی که دمای محیط به دمای تنظیم شده برسد.

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟

اولین مولفه‌ای که در کاهش مصرف کولرگازی بسیار موثر است، داشتن برچسب انرژی با گرید A و بالاتر از آن است. اگر دستگاهی که شما می‌خرید تا حد امکان باعث صرفه جویی در مصرف برق شود، نصف بیشتر چالش‌های شما حل می‌شود؛ اما این برچسب انرژی جهت کاهش هزینه‌های برق کافی نیست و بهتر است که به رعایت نکات زیر هم توجه کنید.

1. کولر گازی را در جایگاه مناسبی نصب کنید

اگر تصور می‌کنید که هیچ فرقی ندارد که کولرگازی در کجای خانه و فضای مد نظر شما قرار می‌گیرد، بهتر است طرز فکر را عوض کنید، چرا که شما با نصب آن در جای درست می‌توانید تا حدی از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و هزینه برق را هم در طول ماه و سال کاهش دهید.

اگر کمی از فیزیک به یاد داشته باشید، همرفت گرما باعث می‌شود تا هوای گرم که سبک‌تر است به سمت بالا می‌رود، بنابراین حتما باید حداقل کولرگازی 50 سانتی‌متر تا سقف فاصله داشته باشد. اگر سالن بزرگی در اختیار دارید، تلاش کنید که در مرکز نصب کنید. در پایان هم باید اشاره کرد که دستگاه را حتما به دور از پنجره و درب ورودی و منبع گرما شدید و خاک و گرد و غبار نصب کنید.

2. دمای مناسبی برای کولرگازی انتخاب کنید

بهتر است به جای اینکه دمای خیلی پایینی را برای خنک شدن انتخاب کنید، دما را روی حد متناسب 20 تا 24 درجه قرار دهید تا بهترین مصرف انرژی را داشته باشید.

3. انتخاب درست کولر گازی بر اساس ظرفیت آن

با انتخاب صحیح کولر گازی متناسب با ظرفیت محیط می‌توانید‌ میزان مصرف برق کولر گازی خود را نزدیک به 20 درصد کاهش دهید. اگر ساکن طبقه آخر هستید و سقف واحد شما پشت بام است، به دلیل تابش نور گرم خورشید به سقف ساختمان بهتر است برای هر واحد مسکونی به نسبت متراژ از کولر گازی با ظرفیت مختلف خریداری کنید.

مصرف آب کولر گازی چقدر است؟

شاید تعجب کنید؛ اما هنگام خرید کولر گازی به طور قطع متوجه خواهید شد که کولر گازی هنگام کار کردن آب تولید می‌کند که این آب گاهی نشتی پیدا می‌کند و از دستگاه نصب شده روی دیوار بیرون می‌ریزد.

یکی از اجزای داخلی کولر گازی اپراتور تبخیر کننده و لوله تخلیه است. نحوه کارکرد کولر گازی به این صورت است که بخار آبی که در هوا است متراکم می‌شود؛ سپس این بخار آب به صورت قطره در می‌آید و روی سطح اواپراتور می‌نشیند. این قطره‌ها در فضای کوچکی که داخل پنل داخلی است جمع می‌شوند و در این مرحله لوله تخلیه وارد عمل می‌شود و آب را تخلیه می‌کند.

اگر در منطقه خیلی خشکی زندگی می‌کنید و هوا بسیار گرم است، امکان بالایی وجود دارد که کولر گازی تا 8 لیتر آب در طول روز تولید کند. با توجه به تجربه بسیاری از مشترین کولر گازی هایسنس و ال جی جز بهترین برندها در زمینه مصرف آب هستند.

مصرف کولر آبی به چه صورت است؟ (برق و آب)

مصرف کولر آبی به چه صورت است؟

کولر آبی از کولر گازی همواره مصرف برق کم‌تری دارد و از نظر هزینه کاملا مقرون به صرفه‌تر است. اگر به اجزا کولر آبی دقت کرده باشید؛ فن یکی از اجزای اصلی کولر آبی است که به طور متوسط برای کولر آبی با مصرف برق 700 وات، جریان مصرفی در دور کند حدود 1.7 آمپر است. اگر در فکر خرید کولر آبی هستید، بهتر است بدانید که مصرف آب کولر آبی به عوامل زیادی مانند میزان دما و آب و هوای منطقه، میزان رطوبت موجود در هوا، نوع پدهای به کار رفته درون دستگاه، قدرت و ظرفیت کولر ونیازهای مصرف‌کننده بستگی دارد.

مناسب ترین قیمت کولر آبی و کولر گازی را در تکنولایف خواهید دید!

اگر در روزهایی که گذشته است، تا به حال قیمت کولر گازی و کولر آبی را در چندین سایت مختلف چک کرده باشید، به طور قطع متوجه مناسب بودن قیمت محصولات سایت تکنولایف نسبت به سایر رقبا شده‌اید. تفاوتی نمی‌کند که در کدام شهر و چه دمایی زندگی می‌کنید یا بودجه شما چقدر است، چرا که تکنولایف تلاش دارد تا با قرار دادن انواع کولر آبی و گازی در سایت برای شما امکان خرید هر نوع دستگاهی که مطابق نیاز شما است را فراهم می‌کند.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *