چهارمین بار؛ نگاهی به تمامی هت‌تریک های مسی در پاس گل!

[ad_1]

مسی برای چهارمین بار در دوران حرفه ای خود 3 پاس گل در یک مسابقه ارسال کرد.

به گزارش وبسایت نود، از آخرین گل لالیگایی مسی 284 دقیقه می‌گذرد. در حقیقت پس از به ثمر رساندن گل پیروزی بخش بارسلونا برابر گرانادا در نخستین تجربه کیکه ستین روی نیمکت بارسلونا، لیونل مسی 3 بازی لالیگایی برابر والنسیا، لوانته و اکنون رئال بتیس را بدون گلزنی پشت سر گذاشته است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که مسی از هیچ تلاشی برای گلزنی فروگذار نکرده است. در طول این 284 دقیقه، مسی با 27 شوت دروازه رقبا را تهدید کرده اما هبچ یک از این 27 شوت وارد دروازه رقبا نشده است؛ 8 شوت خارج از چهارچوب بوده، 6 شوت در میانه های راه بلوکه شده و 13 شوت دیگر نیز توسط روی سیلوا (گرانادا)، دومنک (والنسیا)، آیتور (لوانته) و روبلس (رئال بتیس)، دروازه بانان رقبای بارسا در این مدت مهار شده است.

اما این، داستان تمامی دقایق مسی در این مسابقات نبوده است؛ در حقیقت، در همین دقایق مسی جنبه های دیگر بازی خود را هم به نمایش گذاشته و علیرغم عدم توفیق در گلزنی، در 2 بازی اخیر تیمش 5 پاس گل ارسال کرده است؛ آماری که اگر پاس گل برابر لگانس در کوپا دل‌ری را هم به آن اضافه کنیم، به 6 پاس گل در 3 مسابقه تبدیل می‌شود.

مسی ابتدا ظرف 94 ثانیه، دو پاس گل برای آنسو فاتی در برابر لوانته ساخت و سپس یکشنبه شب در نمایشی حیرت انگیز در بنیتو ویامارین، سازنده هر 3 گل تیمش برای فرانکی دی‌یونگ، سرخیو بوسکتس و کلمنت لنگلت بود. 

با این هت‌تریک در پاس گل، تعداد پاس گل های مسی در این فصل لالیگا هم دو رقمی شد (11 پاس گل) تا او در کنار جیدن سانچوی دورتموند تنها بازیکنان این فصل 5 لیگ معتبر اروپایی باشند که تعداد گل ها و پاس گل  هایشان دو رقمی شده است. (مسی 14 گل و 11 پاس گل، سانچو 12 گل و 13 پاس گل) او دهمین بازیکن این فصل لیگ های معتبر است که در پاس گل هت‌تریک کرده و در کنار تیمو ورنر، تنها بازیکنی است که هم در گلزنی و هم در گل سازی، توانسته هت‌تریک کند.

اما در شرایطی که همگان هت‌تریک های مسی در گلزنی را می‌شمارند و آن را با هت‌تریک های رونالدو مقایسه می‌کنند، مسی کم کم به تعداد هت‌تریک های خود در پاس گل هم می‌افزاید. در حقیقت، دیدار یکشنبه شب برابر رئال بتیس، سومین باری بود که مسی در دوران حرفه ای خود، ارسال 3 پاس گل در یک بازی را تجربه می‌کرد. به همین بهانه نگاهی خواهیم داشت به این 4 هت‌تریک، البته در گل سازی:

لوانته (کوپا دل‌ری، 22 ژانویه 2014)

بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی با تساوی 1-1 دو تیم در سیوتات والنسیا در جریان بود که جادوی مسی آغاز شد. او در دقیقه 60 با یک پاس در عمق پشت مدافعان، کریستین تیو را با دروازه بان تک به تک کرد و تیو نیز با ضربه دقیق پای راست، بارسا را پیش انداخت. در دقیقه 81 تیو پاس در عمق مسی را این بار تک ضرب و بدون معطلی به گل تبدیل کرد و 5 دقیقه بعد هم مسی این بار با ارسالی مواج، خط دفاعی لوانته را شکافت و تیو پس از کنترل توپ، با روی پا هت‌تریک خود را کامل کرد.

هر 3 پاس گل مسی در این بازی سهم تیو بود و البته روی گل اول هم سهم همین دو بازیکن کاملا مشهود است؛ پاس در عمق مسی، ضربه تیو، دفع دروازه بان و ناهماهنگی مدافعان لوانته که با گل به خودی، بارسا را به بازی بازگرداندند.

پاراگوئه (کوپا آمریکا، 30 ژوئن 2015)

بازی دو تیم در مرحله نیمه نهایی، تکرار تقابل آن ها در مرحله گروهی بود، جایی که بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید؛ این بازی اما با هت‌تریک مسی در پاس گل، سرنوشت کاملا متفاوت تری داشت.

او در دقیقه 14 با ارسال ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه، مارکوس روخو را صاحب موقعیت کرد و مدافع سابق منچستریونایتد به لطف غفلت مدافعان، گل نخست بازی را به ثمر رساند. در دقیقه 26، مسی که حرکتی از میانه زمین را آغاز کرده بود پاستوره را پا به توپ کرد و او نیز در لحظه ورود به محوطه جریمه با شوت محکم پای راست، گل دوم تیمش را به ثمر رساند. 

در دقیقه 82 و زمانی که بازی با حساب 5-1 به سود آرژانتین در جریان بود، یک و دوی مسی با آگوئرو می‌توانست منجر به گلزنی مسی شود اما او تعادل خود را از دست داد و در آخرین لحظه توپ را به هیگواین رساند تا مهاجم فرصت طلب آلبی سلسته گل ششم شاگردان مارتینو را به ثمر رساند؛ مهاجمی که البته در بازی فینال یکی از پنالتی های آرژانتین را هدر داد تا شیلی به قهرمانی برسد. 

ختافه (لالیگا، 12 مارچ 2016)

لئو که دقایقی قبل یک پنالتی از دست داده بود، در دقیقه 19 با پاس پشت مدافعان تماشایی اینیستا صاحب موقعیت شد و با ارسال محکم خود، توپ را به سر منیر الحدادی کوباند تا بارسلونا 2-0 پیش بیفتد. در دقیقه 32 پاس در عمق مسی با ضربه پای راست نیمار به گل سوم بارسا تبدیل شد و پاس دقیقه 51 مسی در بین مدافعان لوانته را نیمار با کنترل خود به گل پنجم بارسا تبدیل کرد.

بین دو گلی که مسی برای نیمار ساخت، خود او در دقیقه 40 با شلیکی تماشایی یک گل به ثمر رساند و رد پای او نیز در گل نخست بارسا نیز دیده می‌شود. زمانی که جوردی آلبا پاس در عمق مسی را به درون 6 قدم ارسال کرد و این ارسال با ضربه رودریگز به یک گل به خودی تبدیل شد. بارسا این بازی را 6-0 برد.

رئال بتیس (لالیگا، 9 فوریه 2020)

مسی که حرکتی را از سمت راست زمین آغاز کرده بود، در دقیقه 9 با ارسال خود پشت مدافعان دی‌یونگ را با روبلس تک به تک کرد تا هافبک هلندی با کنترل خود و ضربه روی پای زیبا، بازی را به تساوی بکشاند. در دقیقه دوم وقت های اضافه نیمه اول ارسال مسی از روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه بوسکتس به گل تبدیل شد و در دقیقه 72، این بار ارسال مسی در شروع مجدد بازی سهم کلمنت لنگلت شد تا مدافع فرانسوی با ضربه سر، بازی را 3-2 کرده و بارسا را برنده جدال ستین با تیم سابقش کند.

7712

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *