پیام مهم دبیرکل سازمان ملل به رهبران جهان

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: هفته آینده جلسه بزرگ ترین گروه جهان با عضویت ۱۹۳ کشور آغاز می شود. این دیدار در جریان مجمع عمومی است.

گوترش تصریح کرد: درخواست من از رهبران جهان روشن است، اکنون زمانی برای موضع گیری نیست. اکنون زمان بی تفاوتی یا عدم تصمیم نیست.

گوترش تاکید کرد: جهان به اقدام نیاز دارد. ما در زمانی گرد هم خواهیم آمد که بشریت با چالش‌های بزرگی روبرو است. این چالش ها شامل بدتر شدن وضعیت اضطراری آب‌وهوا گرفته تا تشدید درگیری‌ها، بحران جهانی هزینه‌های زندگی، نابرابری‌های فزاینده و اختلالات فن‌آوری چشمگیر می شوند.

وی ادامه داد: با این حال، در مواجهه با همه اینها و موارد دیگر، اختلافات ژئوپلیتیکی ظرفیت ما را برای پاسخگویی تضعیف می کند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: دنیای چند قطبی در حال ظهور است. چند قطبی شدن می تواند عاملی برای تعادل باشد اما همچنین می تواند منجر به تشدید تنش ها، پراکندگی و بدتر شدن آن شود.

گوترش اضافه کرد: برای گرد هم آوردن جهان چندقطبی، به نهادهای چندجانبه اصلاح‌شده و قوی نیاز داریم که در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌الملل تثبیت شده باشند. نهادهای چندجانبه امروزی که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شدند، قدرت و پویایی اقتصادی آن زمان را نشان می‌دهند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: اگر ما خواهان آینده‌ای سرشار از صلح و رفاه مبتنی بر برابری و همبستگی هستیم، رهبران مسئولیت ویژه‌ای برای دستیابی به سازش در طراحی آینده خود برای منافع مشترک دارند.

 

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *