پشت پرده عدم موفقیت دولت رئیسی /خاتمی طرح ساماندهی اقتصادی را بعد از جلسه با کارشناسان و سیاستمداران جناح های مختلف ارائه کرد

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز، میرلوحی به روزنامه آرمان ملی گفته است:

*آقای رئیسی تجربه کار اجرایی چندانی نداشتند . یک قاضی و شخصیتی که همه زندگی خود را در قوه قضائیه بوده یک فرهنگ دارد و یک نظامی هم یک فرهنک دارد . روانشناسی یک نظامی، روش تصمیم‌گیری، روش مشارکت جویی و تجهیز منابع با یک روحانی و یک قاضی و یک انسان باتجربه اجرایی متفاوت است.

* جریان اصولگرایی تمام توان و ظرفیتش همین دولت است. به گفته خودشان در 44 سال بعد انقلاب دولت‌های اصولگرا نداشتیم که سخن درستی است. اصولگراها  عموما در قوه قضائیه و صداوسیما بر سر کار بودند ولی بخش‌های اجرایی کم و بیش اصلاح‌طلب‌ها بودند .

* از هفت هزار صفحه برنامه وعده داده شده رئیسی حتی هفت صفحه هم در دسترس نیست.

* کسانی که از دولت می‌روند افراد برجسته و مورد وفاق آن بخش نیستند و آنها هم که می‌آیند تفاوتی با قبلی‌ها ندارند .

* واقعیت این است که اداره کشور و حکمرانی خوب در دنیا لوازمی دارد. اینکه بتوانند کارشناسان هر بخشی را جمع کنند و از فکر و اندیشه و نظرات آنها به صورت سازمان یافته و معقول استفاده کنند. در دنیا کشورهای توسعه یافته جامعه مدنی سازمان یافته دارند، سندیکاها و احزاب و ان‌جی‌اوها در مسائل مختلف هستند که از آنها برنامه می‌خواهند و بهترین را با حضور همگان به اجماع می‌رسند و بعد از آن اجرا می‌شود و به صورت قانون درمی‌آید.

*آقای خاتمی همه کارشناسان و سیاستمداران جناح‌های مختلف را جمع کرد و چند جلسه از اصولگرا و اصلاح طلب نشستند و یک طرح تحت عنوان طرح سامان دهی اقتصادی ارائه دادند که در اجرا نتایجش کم‌کم معلوم شد.  تورم یک رقمی، سود بانک‌ها تک رقمی شد و صادرات و صنعت شکل گرفت و رشد به رقم قابل توجهی رسید و آثارآن معلوم است. باید گفت که آنچه شد محصول یک تدبیر و اجماع نخبگان ملی بود

*تمام قوا، رسانه‌ها، صداوسیما و امام جمعه‌ها یکدست هستند اما چرا تورم و وضع ارز اینگونه است. به نظر می‌رسد که باید تصمیمات جدی گرفته شود . یکدستی کشور را بی‌دست کرده است. باید به قانون اساسی و انتخابات رقابتی برگردیم و این نگاه خودی و غیرخودی را کنار بگذاریم، به رای مردم و انتخابات رقابتی‌تر برگردیم تا مسائل حل شود.

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *