پس‌لرزه‌های اظهارات همسر ابراهیم رئیسی/ درخواست مهم ایران از طالبان

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز ، واکنش‌های ادامه‌دار درباره «بانوی اول»، توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره طرح سلطان عمان، نگرانی‌ها درباره افزایش حضور افغان‌ها در ایران و از مهم‌ترین خبرهای 24 ساعت اخیر بود که در «بسته خبری اقتصادنیوز» آن را می‌خوانید. 

پس‌لرزه‌های اظهارات همسر ابراهیم رئیسی

دو روز گذشته بود که جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور، در سخنرانی جشنواره بین‌المللی خورشید گفت: «من تازه متوجه شدم که بنده را به عنوان بانوی اول معرفی کردند. لازم است توضیح دهم در ساختار جمهوری اسلامی ایران بانوی اول همسر رهبر معظم انقلاب هستند.» این اظهارات با موجی از واکنش‌ها از سوی اصولگرایان و رسانه‌ها روبه‌رو شد. 

 روزنامه هم‌میهن در گزارشی به بررسی عملکرد و مواضع همسران رؤسای‌جمهور از ابتدای انقلاب تا کنون و حاشیه هایی که جمیله علم الهدی برای سید ابراهیم رئیسی درپی داشته؛ پرداخت.

روزنامه اعتماد هم با اشاره به انتقادات اصولگرایان نوشت: «با عبور از این اظهارنظرهای عمدتا انتقادی باید منتظر ماند و دید واکنش شخص رییس‌جمهور و دولت سیزدهم به این دست حاشیه‌سازی‌ها چه خواهد بود. آیا جمیله علم‌الهدی در ادامه قادر خواهد بود، علایقش برای ایفای نقش بانوی اول را دنبال کند یا اینکه این پرونده به بایگانی سپرده خواهد شد و دیگر در خصوص آن بحث و صحبتی صورت نمی‌گیرد.»

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی هم به موضوع «بانوی اول» واکنش نشان داد و گفت: «در کشور ما بانوی اول حتما همسران و مادران شهید هستند، در این شکی نیست.» این درحالی است که صداوسیما در شبکه پرس تی‌وی، جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی را «بانوی اول» معرفی کرد.

درخواست مهم ایران از طالبان

همچنین در چند روز گذشته افزایش حضور افغان‌ها در ایران با واکنش‌ها و هشدارهای کارشناسان و مسئولان همراه بود. در روز گذشته رسانه‌ها هم به جمع منتقدین پیوستند و راهکارهایی درباره مهاجران غیرقانونی ارائه کردند. مثلا، عصر ایران با ارائه 4 نکته مهم در این‌باره نوشت: «جهان امروز، جهان مهاجرت است و کانون های بحران، مبدا مهاجرت اند. افغانستان طی حدود نیم قرن گذشته، کمتر روی آرامش دیده و به ویژه در 2 سال اخیر که حکومت سختگیر طالبان روی کار آمده است، شرایط زندگی در آن کشور برای مردم، بسیار دشوار شده است.»

محمد تقی نقدعلی، نماینده مجلس نیز در تذکری در صحن علنی پارلمان گفت :«امروز اخبار مربوط به اتباع خارجی نقل مجالس مردمی شده است. در حوزه انتخابیه بنده یعنی خمینی‌شهر مردم از هجوم اتباع خارجی به ویژه در مدارس ناراضی هستند. بنده از رئیس مجلس شورای اسلامی انتظار دارم که یک توضیحی ارائه کنند که آیا در باب ساماندهی اتباع خارجی و هجوم آنان به کشور چه تصمیم‌گیری منسجمی از سوی مسئولان شده است.»

سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مولوی محمد نبی عمری، معاون وزارت داخله(کشور) افغانستان، با اشاره به حجم قابل‌توجه ترددهای غیرقانونی مرزی از افغانستان به سمت ایران از مقامات این کشور خواست تا نظارت و کنترل خود را بر مرزهای مشترک افزایش داده و مبارزه با جریان قاچاق انسان و ترددهای غیرقانونی را در خاک افغانستان به اجرا بگذارند.

تکذیب مذاکره مستقیم ایران و آمریکا

در این میان، توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره طرح سلطان عمان و تکذیب مذاکره مستقیم تهران و و واشنگتن، اعلام حکم اعدام عامل حمله به سفارت آذربایجان، موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات 2 هزار نفر از محکومان، از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *