وعده عجیب معاون وزیر راه/ اینجا زمین رایگان به مردم می دهیم!

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان از اختصاص زمین به هر ایرانی در جزایر ابوموسی خبر داده و گفته، پیشنهاداتی در این زمینه داده شده و قرار بر این است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد زمین داده می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال نیاز به زیرساخت و ارتباط بین سازندگان و تولیدکنندگان دارد و باید این ارتباطات بین بخش خصوصی و دولت برقرار شود.

مالکی درباره اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان گفت: اکنون از ٧ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور، کمتر از یک درصد از آنها در حوزه ساختمان ورود کرده‌اند و باید این سهم بیشتر شود. 

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرده که سرعت در ساخت و ساز شاخص بسیار مهمی است، با انباشت تقاضا برای مسکن مواجه هستیم و این انباشت در حوزه بسیار مهم است.

براساس اظهارات مالکی، تمام مطالعات نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته عقب ماندگی در ساخت داشتیم. بحث قیمت تمام شده از دیگر شاخص‌های بسیار مهم در پروژه‌های ساخت‌وساز است از این رو با در نظر گرفتن دو شاخص قیمت تمام شده و فناوری‌های نوین باید بتوانیم محصولی را بسازیم که با استفاده از فناوری‌های نوین سبک و ارزان تمام شود و در نهایت باید قیمت تمام شده را کاهش دهیم. 

طبق گزارش ایلنا و به گفته رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، در اجرای نهضت ملی مسکن زمین کم ارزش اختصاص ندادیم، هر چه زمین داشتیم در اختیار این طرح قرار دادیم و در مواردی به ناچار به دلیل کمبود زمین به حاشیه‌های شهر رفتیم. 

مالکی در روزهای گذشته از تحقق بالغ بر ۳۳ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی و در اختیار قرار دادن آن برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده بود که ۲۴ هزار هکتار زمین هم در انتظار الحاق به محدوده شهرها است و ۱۶ هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی نیز شناسایی و توافق شده برای طرح نهضت ملی مسکن از آنها استفاده کنیم.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *