وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد/ حمله ایران به اسراییل پیامدهای اقتصادی دارد

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  “جانت یلن” وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه(دیروز) در پی اعلام آماده کردن تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی دولت آمریکا، درباره احتمال بروز ضررهای اقتصادی در جهان در پی افزایش تنش‌ها در منطقه هشدار داد.

ایران، شامگاه شنبه با حملات گسترده پهپادی و موشکی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق پاسخ داد. این عملیات  که “وعده صادق” نام داشت، در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل و پاسخی مشروع به تجاوزات این رژیم عنوان شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که یلن ادعای فعالیت‌های “مخرب و ثبات‌زدا” را علیه ایران در اظهاراتی پیش از نشست فصلی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این هفته مطرح کرد.

او با نادیده گرفتن حق مشروع ایران برای دفاع از منافع خود، گفت که حمله موشکی و پهپادی ایران علیه اراضی اشغالی “نشان‌دهنده اهمیت کار خزانه‌داری برای استفاده از ابزارهای اقتصادی به منظور مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران” است.

او مدعی شد: از حمله آخر هفته(عملیات وعده صادق) گرفته تا حملات حوثی‌ها(انصارالله) در دریای سرخ، اقدامات ایران ثبات منطقه را تهدید می‌کند و پیامدهای اقتصادی دارد.

در همین راستا، “جیک سالیوان” مشاور امنیت ملی آمریکا شب گذشته اعلام کرد که واشنگتن طی روزهای آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

به گفته او، این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهادهای حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود.

 

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *