وحشت به جان آمریکا افتاد/ واشنگتن آماده تخلیه پایگاه‌های پهپادی‌اش در نیجر می شود

[ad_1]

هکر تاکید کرد که دولت بایدن تاکنون در خصوص اینکه آیا کودتای نظامی در نیجر، ایالات متحده را وادار به خارج‌کردن دیپلمات‌ها و نیروهای امنیتی‌اش از این کشور می‌کند، تصمیمی نگرفته است.

این مقام آمریکایی عنوان کرد که خروج نیروهای آمریکایی از نیجر – چه به درخواست دولت بایدن و چه به درخواست خونتای نظامی (شورای حکومتی) حاکم بر نیجر – قطعا روی تلاش‌های اطلاعاتی و ضد تروریسم آمریکا «تاثیر خواهد داشت.»

او افزود: ما امیدواریم که راه‌ حل دیپلماتیک مسالمت‌آمیزی حاصل شود و ما مجبور به ترک آنجا نشویم.

هکر عنوان کرد که «هفته‌ها یا حتی بسیار بیشتر» طول می‌کشد تا دیپلمات‌های آمریکایی درخصوص خروج احتمالی از نیجر تصمیم‌گیری کنند.

این مقام آمریکایی عنوان نکرد که در صورت خروج آمریکا از نیجر، واشنگتن چه کشورهای دیگری را به عنوان جایگزین مد نظر دارد.

او گفت: به‌تازگی بررسی این مسئله را آغاز کرده‌ایم. مقامات نظامی آمریکا می‌دانند که می‌خواهیم در کجا پایگاه داشته باشیم اما اغلب تصمیم‌گیری‌ها درخصوص این مسئله دیپلماتیک خواهد بود.

۲۶ ژوئیه رهبران نظامی کودتا در نیجر برکناری «محمد بازوم»، رئیس‌جمهوری این کشور، بسته‌شدن مرزها، برقراری مقررات منع آمد و شد، تعلیق قانون اساسی و همچنین ممنوعیت احزاب سیاسی را اعلام کردند.

 ۲۸ ژوئیه کودتاچیان اعلام کردند که «ژنرال عبدالرحمان شیانی»، فرمانده گارد ریاست‌جمهوری نیجر، رهبر موقت و رئیس «شورای ملی موقت برای حفاظت از میهن» شده است.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *