واکنش «بورل» به آتش‌بس پیشنهادی روسیه در اوکراین / فاقد اعتبار است

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه با اتخاذ مواضعی جنگ افروزانه در ارتباط با آتش بس اعلام شده از سوی مسکو پیرامون درگیری ها در اوکراین اعلام کرد: اعلام کرملین مبنی بر برقراری آتش‌بس در اوکراین فاقد اعتبار است!

خبرگزاری آژانس فرانس پرس گزارش داد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به مراکش در این باره ادعا کرد: اعلام آتش‌بس موقت از سوی کرملین کاملاً فاقد اعتبار است و این آتش بس یکجانبه معتبر نیست.

در پی درخواست «کایریل» اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه از طرفین جنگ اوکراین برای اعلام «آتش بس کریسمس»، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شب قبل و روز کریسمس در تمامی مرزبندی‌ ها در عملیات نظامی روسیه در اوکراین فرمان آتش بس صادر کرد.

در فرمان پوتین که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده بود: به دنبال درخواست والامقام پاتریارک کایریل، به وزیر دفاع فدراسیون روسیه دستور می‌ دهم تا در تمامی خطوط جبهه بین طرفین (جنگ) در اوکراین، از ساعت ۱۲ نیمه ششم تا ساعت ۲۴ هفتم ژانویه سال جاری، آتش‌ بس اعلام کند.

از سوی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اعلام آتش بس از سوی رئیس جمهور روسیه، پذیرش این آتش بس را رد کرد و مدعی شد که آتش بس تلاشی برای توقف پیشروی‌های نظامی کشورش است. زلنسکی در سخنرانی شبانه خود در این ارتباط گفت: روسیه می‌خواهد از آتش‌بس به عنوان پوششی برای توقف پیشروی‌های اوکراین در منطقه شرقی دونباس و آوردن افراد و تجهیزات بیشتر به جبهه جنگ استفاده کند. کسانی که به ترور علیه کشور ما ادامه می‌دهند، قطعاً برای زندگی ارزشی قائل نیستند و حتی به دنبال صلح هم نیستند.

[ad_2]

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *