هشدار رئیس‌جمهور پیشین فرانسه نسبت به عضویت اوکراین در ناتو

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهوری پیشین فرانسه هشدار داد که عضویت اوکراین در ناتو نه تنها صلح را به اروپا نمی‌آورد بلکه اقدامی تحریک‌آمیز علیه روسیه خواهد بود.

هشدار صریح روسیه به آمریکا درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

اسپوتنیک گزارش داد، سارکوزی چهارشنبه گفت: سوال ساده‌ای که وجود دارد این است که آیا ورود اوکراین به ناتو به صلح کمک می‌کند یا خیر؟ به عقیده من این مساله منجر به صلح نخواهد شد.

وی افزود، راه حل «جایگزینی که ارزش بحث دارد» این است که اوکراین وضعیت بی‌طرفی داشته باشد و از سوی سازمان ملل یا جامعه جهانی تضمین‌های امنیتی دریافت کند.

سارکوزی گفت: راه برای پایان جنگ وجود دارد: یا طرفین یکدیگر را از بین ببرند یا گفت‌وگوهای دیپلماتیک انجام شود.

وی در مورد گزینه اول اظهار کرد: به شما هشدار می‌دهم که ما نمی‌توانیم دومین قدرت هسته‌ای را نابود کنیم و وارد یک جنگ جهانی می‌شویم.

رئیس جمهوری پیشین فرانسه با بیان اینکه هدف از خصومت‌های اوکراین «تغییر قدرت در روسیه» است، گفت: کسانی که ادعا می‌کنند مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه غیرممکن است، او را هرگز ملاقات نکرده‌اند.

سارکوزی با تاکید بر لزوم همکاری میان اروپا و روسیه گفت: ما همسایه هستیم. این فرق ما و آمریکاست. ایالات متحده خواهان عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا است زیرا آنکارا متحد آنهاست.

این سیاستمدار فرانسوی اخیرا الحاق دوباره شبه جزیره کریمه به اوکراین را «توهم‌آمیز» توصیف کرده و این موضوع دستاویز جنجال‌های بسیاری علیه وی شد.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *