هشدار جدی هواشناسی به کشاورزان و دامداران

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، دامداران و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

شیوع یک تب مرگبار در شمال کشور / دومین فوتی بر اثر این بیماری

خانم سمانه غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی به عشایر و دامداران توصیه می شود که از عبور در ارتفاعات، حاشیه مسیل ها و رودخانه ها اجتناب کنند.

به گفته او، کشاورزان نهاده ها را از باغات و مزارع به مکان های مسقف انتقال دهند. همچنین از آبیاری در باغات و مزارع خودداری کنند.

غلامی‌ ادامه داد: با توجه به شرایط بارش، کشاورزان ضمن اجتناب از سم‌پاشی و کودپاشی باغات، محصولات برداشت شده به انبارها انتقال دهند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با وجود شرایط گرد و خاک، زنبورداران کندوها را به سایه انتقال دهند. همچنین گلخانه داران ضمن بستن دریچه ها و تنظیم نور گلخانه ها، تهویه مناسب را در واحدها برقرار کنند.

به گفته او، با توجه به آنکه از روز شنبه جوی پایدار در اغلب مناطق حاکم است، انجام هرگونه عملیات کشاورزی بلامانع است.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی رگبار باران گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت رخ می دهد. روز شنبه جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما برای غالب مناطق کشور پیش بینی می شود.

روز یکشنبه با عبور تراز میانی جو برای شمال غرب بارش، وزش باد و مناطق حاصلخیز خیزش گرد و خاک انتظار می رود.

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *