نگاه آماری به هفته پانزدهم لیگ: استقلال میزبان بی‌رحم ، پرسپولیس مهمان بی‌رقیب

[ad_1]

در هفته پانزدهم، استقلال، سپاهان و پرسپولیس با غلبه بر حریفان خود از سایر مدعیان فاصله گرفتند.

به گزارش وب سایت نود، آخرین هفته نیم فصل اول در شرایطی به پایان رسید که ۶ بازی از هفته‌های قبل باقیمانده است. استقلال با پیروزی در این هفته همچنان با یک بازی بیشتر در صدر جدول باقی ماند و پرسپولیس و سپاهان هم با کسب ۳ امتیاز این هفته به میانگین ۲ امتیاز در هر بازی رسیدند.
نساجی ۰ – ۰ شهرخودرو: همچنان در حسرت پیروزی
رویارویی گلمحمدی و مهاجری با تیمهای سابق خود برنده نداشت تا نساجی دهمین بازی بدون برد خود را سپری کند و شهرخودرو برای چهارمین بازی متوالی در کسب برد ناکام باشد. این روند نتیجه‌گیری باعث سقوط نماینده استان خراسان به رده پنجم جدول شده است.
تراکتور ۱-۰ فولاد: طلسم تراکتور شکست
تراکتور که در ۵ هفته گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده بود بالاخره موفق به شکست دادن فولاد شد تا صدوپنجاهمین شکست فولاد خوزستان در تاریخ لیگ برتر ثبت شود. تراکتور پس از ۳۵۴ دقیقه موفق به گلزنی شد. تک گل نماینده آذربایجان را رضا اسدی به ثمر رساند. فولاد دهمین تیمی است که این بازیکن موفق به گلزنی مقابل آن شده است.


سپاهان ۲- ۰ پیکان: قلعه تسخیرناپذیر نیازمند
سپاهان پس از کسب تساوی در ۳ هفته اخیر موفق شد تا پیکان را شکست دهد. سپاهان ۱۸ بار مقابل پیکان به پیروزی رسیده و هیچ تیمی را به این اندازه شکست نداده است. فرکی هم در ۸ جدال اخیر مقابل قلعه‌نویی موفق به کسب ۳ امتیاز نشده است.سپاهان با گلی که گولسیانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند از حریف پیش افتاد. زردپوشان اصفهانی در گل کردن ۲ پنالتی قبلی این فصل ناکام بودند. پیام نیازمند با درخشش خود نقش به سزایی در این پیروزی ایفا کرد او با ۱۰ کلین‌شیت رکورددار لیگ است.
سایپا ۰-۲ پرسپولیس: اولین هت‌تریک کالدرون
پرسپولیس با غلبه بر سایپا برای نخستین بار در این فصل به ۳ برد پیاپی دست یافت. این تیم به چهارمین برد و کلین شیت متوالی در دیدارهای خارج از خانه دست یافت تا با ۱۵ امتیاز بهترین تیم خارج از خانه و با ۲ گل خورده بهترین خط دفاع را به عنوان مهمان داشته باشد. با این نتیجه، روند بد سایپا ادامه پیدا کرد. سایپا در ۱۲ بازی اخیر موفق به پیروزی نشده است و در ۶ بازی اخیر خانگی گل نزده است. این تیم ۱۹ بار مغلوب پرسپولیس شده و از هیچ تیمی به این اندازه شکست نخورده است. دهمین گل وحید امیری در لیگ برتر برای پرسپولیس روی اشتباه فلاح زاده شکل گرفت. این دروازه‌بان ۱۴ گل از پرسپولیس دریافت کرده و سرخپوشان رکورددار گلزنی مقابل این دروازه‌بان هستند.


پارس جنوبی جم ۱ – ۱ نفت مسجدسلیمان: حفظ رکورد شکست ناپذیری در دقیقه ۹۳
نفت مسجدسلیمان، تیم شگفتی‌ساز این فصل، نیم فصل نخست را بدون شکست به پایان رساند. البته مهدی تارتار تا آستانه شکست مقابل تیم سابق خود رفت ولی در دقیقه ۹۳ جان سالم به در برد. نکته جالب اینکه دو بازیکنی که در پارس جنوبی هم شاگرد تارتار بودند نقش به سزایی در جلوگیری از این نتیجه داشتند. نقی زاده با پاس گل خود به میرجوان گل تساوی نفت مسجدسلیمان را رقم زد. این نخستین باری بود که پارس جنوبی در وقت تلف شده گل دریافت می‌کرد. با این نتیجه اساتید تساوی در جدال باهم باز هم به تساوی رسیدند از ۷ تقابل کمالوند و تارتار ۵ بازی به تساوی به پایان رسیده است.
گل گهرسیرجان ۰- ۰ ذوب آهن: تساوی بی‌فایده
نتیجه تساوی بدون گل گره‌ای از دو تیم باز نکرد تا گل‌گهر سیرجان همچنان بدون برد در لیگ نوزدهم باشد و ذوب‌آهن هم نیم فصل اول را بدون پیروزی خارج از خانه به اتمام برساند. مجید جلالی در ۶ تقابل اخیر مقابل منصوریان موفق به پیروزی نشده است.
صنعت نفت ۱-۰ ماشین‌سازی: بهترین صنعت نفت تاریخ
صنعت نفت تنها تیمی که در ۱۵ دقیقه پایانی به گل نرسیده بود در وقت تلف شده دروازه ماشین‌سازی را باز کرد تا با ۲۳ امتیاز از ۱۴ بازی هم بهترین عملکرد صنعت نفت در تاریخ لیگ برتر را ثبت کند و هم  در عین ناباوری بالاتر از شهرخودرو و تراکتور در رده چهارم جدول قرار گیرد. این سومین شکست خطیبی مقابل اسکوچیچ بود و این مربی از هیچ مربی‌ای بیش از اسکوچیچ شکست نخورده است.


استقلال ۴-۱ شاهین بوشهر: غرش تیم بدون سرمربی
استقلال در شرایطی که وضعیت کادر فنی آن مشخص نیست با برتری مقابل شاهین بوشهر در صدر باقی ماند. در این بازی هم مهدی قائدی مهاجم بوشهری استقلال با یک گل و یک پاس گل نقش به سزایی در پیروزی تیمش داشت. قائدی با ۸ گل بهترین گلزن لیگ است و با ۵ پاس گل بیشترین پاس را داده است. زوج قائدی- دیاباته با ۵ گل- پاس گل همچنان بهترین زوج لیگ نوزدهم هستند. دیاباته با گلزنی در این مسابقه ۷ گله شد. این بیشترین تعداد گلی است که یک بازیکن خارجی در یک فصل از لیگ برای استقلال به ثمر رسانده است. استقلال با این نتیجه به پنجمین پیروزی پیاپی خانگی دست یافت و بهترین تیم بازیهای خانگی شد.


شاهین بوشهر نیم فصل اول را بدون پیروزی به اتمام رساند. این نخستین شکست شاهین با میشو سرمربی کروات این تیم بود. شاهین بوشهر ۵ بار در لیگ برتر مقابل استقلال شکست خورده و از هیچ تیمی بیش از این شکست نخورده است. این باخت پنجاهمین شکست شاهین بوشهر در ادوار لیگ برتر بود.

60610
 

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *