نمی خواهیم اولین کشوری باشیم که سلاح در فضا مستقر می‌کنیم

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ماریا زاخاروا روز چهارشنبه در یک نشست مطبوعاتی به مناسبت سالگرد اعزام انسان به فضا توسط اتحاد سابق جماهیر شوروی، گفت: ما نمی خواهیم اولین کشوری باشیم که سلاح در فضا مستقر می‌کنیم و خواهان فضایی عاری از جنگ‌افزار هستیم.

اعلام وضعیت اضطراری در سراسر کشور ایتالیا

تاس گزارش داد، وی بر همکاری مشترک کشورها برای تبدیل فضا به مکانی برای توسعه فناوری های صلح آمیز و همکاری جهانی تاکید کرد.

 

سلاح‌های غربی تهدیدی علیه امنیت هوایی

در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به بیانیه دولت انگلیس درباره ارسال سلاح های دارای اورانیوم ضعیف شده به اوکراین اشاره کرد و افزود: قصد دولت انگلیس تهدیدی جدی برای همه، از جمله مردم اوکراین است.

ضربه کاری چین به تایوان

زاخاروا خطاب به مقامات انگلیسی گفت: روسیه امکانات لازم برای سنجش ارائه چنین سلاح هایی به اوکراین را دارد و انگلیس نخواهد توانست از زیربار مسئولیت چنین جنایتی شانه خالی کند.

وی به ارائه سلاح های غربی از جمله سلاح های دوش پرتاب ضدهواپیما و ضدتانک به اوکراین اشاره کرد و گفت: به خاطر وجود فساد در بین مدیران ارشد سیاسی و نظامی اوکراین، این سلاح ها به دست گروه های جنایتکار می افتد و تهدیدی علیه امنیت داخلی کشورها و حمل و نقل هوایی در همه جهان از جمله قاره اروپا هستند.

 

دور جدید مذاکرات قره‌باغ در روسیه

این مقام روس درباره تبادل آتش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روز گذشته و در روستای مرزی «تغ» در مرز دو کشور، گفت: صلح بانان روس حاضر در محل، بلافاصله برای کاهش تنش ها اقدامات لازم را انجام داده و با مقامات آذری و ارمنی گفت و گو کردند.

زاخاروا، طرفین درگیری در قره باغ را به خویشتنداری دعوت کرد و از توافق ایروان و باکو برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات در روسیه خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین با ابراز تاسف درباره خودداری ایروان برای میزبانی مانورهای سازمان پیمان امنیت جمعی برای ارتقای امنیت منطقه ای گفت: ما به طور رسمی از طرف ارمنی خواسته ایم درباره مشارکت در رزمایش های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توضیح دهد و عکس العمل ما به پاسخ آنها بستگی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در جریان تبادل آتش روز سه‌شنبه در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ۶ نفر از نیروهای دو طرف کشته شدند و احتمال افزایش شمار تلفات و کشته‌شدگان وجود دارد.

رسانه‌های آذری و ارمنی با اشاره به تداوم تنش و تیراندازی در مرزهای دو کشور، طرف مقابل را آغازگر درگیری روز سه‌شنبه خواندند.

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *