نفت در رکود! شکست پی در پی قیمت نفت

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از فارس، پس از اینکه دوباره توجه بازار بر نگرانی در مورد رکود اقتصادی در جهان متمرکز شد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت و مقداری از افزایش قیمت‌هایی که از کاهش تولید و صادرات روسیه به دست آورده بود را از دست داد.

رویترز گزارش داد، هر بشکه نفت برنت با 51 سنت کاهش 75.74 دلار فروخته شد؛ این نوع نفت روز گذشته یک دلار و 60 سنت رشد قیمتی داشت.

در عین حال، قیمت نفت خام آمریکا با یک دلار و یک سنت افزایش 70.80 دلار معامله شد.

قیمت دلار رنج شد / طلا نزولی،سکه تغییر کانال داد

ترمز بورس کشیده شد

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد بازار معتقد است، به دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد کند شدن اقتصاد جهان و افزایش بیشتر نرخ‌ بهره در آمریکا و اروپا، قیمت نفت بار دیگر تحت فشار قرار گرفت.

وی با پیش‌بینی اینکه قیمت نفت برنت در حدود 75 دلار در هر بشکه معامله خواهد شد، افزود: « بازار احتمالا برای مدتی با تمرکز بر شاخص‌های اقتصادی چین و سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی کاهش و افزایش خواهد داشت.»

بررسی‌های بخش خصوصی چین در روز چهارشنبه نشان داد، فعالیت بخش خدمات این کشور با کندترین سرعت در 5 ماه گذشته در ماه ژوئن افزایش یافته است چراکه ضعیف بودن تقاضا بر بهبود اقتصادی این کشور پس از کرونا تاثیر منفی داشته است.

بازار همچنان در انتظار منتشر شدن صورت‌جلسه نشست 13 و 14 کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه است تا سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره پیدا کند.

کاهش تولید عربستان و کاهش صادرات اعلام شده از سوی روسیه در روز دوشنبه اندکی قیمت‌ها را بالا برد؛ در این میان، نگرانی در مورد تقاضای ضعیف و افزایش بیشتر نرخ بهره دوباره قیمت‌ها را پایین کشید.

خبرگزاری دولتی عربستان روز دوشنبه خبر داد، ریاض کاهش تولید داوطلبانه خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا ماه آگوست تمدید خواهد کرد. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پس از این بیانیه گفت، روسیه نیز صادرات نفت خود را 500 هزار بشکه در روز در ماه آگوست کاهش خواهد داد.

این میزان کاهش 1.5 درصد عرضه جهانی را تشکیل می‌دهد و میزان کاهش تولید اوپک پلاس را به 5.16 میلیون بشکه در روز می‌رساند. اوپک پلاس 40 درصد تولید نفت در جهان را تولید می‌کنند.

الجزایر نیز در نظر دارد تا میزان تولید خود را 200 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

در عین سرمایه‌گذاران در انتظار سرنخ‌هایی در مورد تقاضا هستند که با آمارهای ذخایر نفت خام و محصولات نفتی آمریکا مشخص می‌شود. این آمار به صورت غیررسمی امروز و رسمی فردا منتشر خواهد شد.

انتظار می‌رود، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 30 ژوئن حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *