ناپولی-بارسلونا؛ بازدید مسی از “خانه مارادونا”

[ad_1]

لیونل مسی در لیگ قهرمانان به پرستشگاه دیگو مارادونا خواهد رفت.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، حضور لیونل مسی در ورزشگاه سن‌پائولو می‌تواند دیداری سمبولیک برای پاسخ به این سوال که بهترین بازیکن تاریخ کیست، باشد. 

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ظهر امروز در نیون برگزار شد و در یکی از قرعه ها، دو تیم ناپولی و بارسلونا به یکدیگر رسیدند. به این ترتیب بارسلونا در بازی رفت، روز 25 فوریه 2020 در ورزشگاه سن‌پائولو مهمان پارتنوپی و جنارو گتوزو خواهد بود. 

در این روز، فوق ستاره شماره 10 بارسلونا در ورزشگاهی به میدان خواهد رفت که زمانی، به معبد شماره 10 سابق آرژانتین تبدیل شده بود. به باور بسیاری، 7 سال حضور دیگو مارادونا در سن‌پائولو (1984 تا 1991) بهترین روزهای دوران بازی او بوده و همین باعث شده تا در این شهر، مردم مارادونا را مانند یک خدا بپرستند. برای آن ها، ال‌دیگو هنوز هم بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

مارادونا در این 7 سال ناپولی را به دو قهرمانی سری آ و یک قهرمانی کوپا ایتالیا رساند و در سال 1989، این تیم را قهرمان جام یوفا کرد. تا پیش از سبقت مارک همشیک و دریس مرتنز، مارادونا با 115 گل برترین گلزن تاریخ باشگاه بود، هرچند معنای او برای هواداران ناپل، فراتر از این آمار و ارقام است.

مسی در شرایطی پای به سن‌پائولو خواهد گذاشت که با کسب ششمین توپ طلا تاریخ ساز شده و بهترین روزهای خود را می‌گذراند. مارادونا و مسی همواره رابطه خوبی داشته اند؛ ال‌دیگو در جام جهانی 2010 مربی مسی و تیم ملی آرژانتین بود و همواره رابطه ای با احترام متقابل میان این دو وجود داشته است. البته این رابطه، عاری از تنش هم نبوده است.

در گذشته مارادونا توانایی رهبری مسی را زیر سوال برده بود و این بازیکن را متهم کرده بود که اشتیاق بیشتری برای قهرمانی با بارسلونا نسبت به تیم ملی آرژانتین دارد. مارادونا در سخنان جنجالی خود گفته بود نمی‌توان بازیکنی که قبل از بازی 20 بار به دستشویی می‌رود را رهبر کرد! مسی تاکنون در سن‌پائولو به میدان نرفته و اکنون تمایل دارد مثل تمامی ورزشگاه هایی که در آن ها بازی کرده، مهر خود را بر سن پائولو نیز بکوبد. 

البته ترکیب ناپولی خود یک نکته الهام بخش هم برای مسی و بارسایی ها دارد. کاستاس مانولاس مدافع این روزهای ناپولی روزگاری در مرحله یک چهارم نهایی فصل 18-2017 و در جریان پیروزی 3-0 رم بر بارسلونا، گل سوم جالوروسی را به ثمر رسانده بود تا بارسای والورده با تحمل یکی از عجیب ترین بازگشت های تاریخ لیگ قهرمانان وداع تلخی با مسابقات داشته باشد. 

سایه مارادونا بر ناپل بسیار سنگین است. در این مسابقه هواداران ناپولی تنها با یک پیام آشکار به ورزشگاه می‌آیند: تنها یک خدا وجود دارد و نام او، دیگو آرماندو مارادونا است.

7712

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *