مازاد عرضه در بورس/ شاخص از صعود باز ماند

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه بیست و دوم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 308 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 126 هزار و 770 واحد رسید. در حالی که در نیم ساعت ابتدایی شاخص روند صعودی داشت و 3 هزار واحد بالا آمده بود در سه ساعت بعدی روند ریزشی داشت.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 581 واحد در رقم 718 هزار و 54 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 35 واحدی به رقم 26 هزار و 417 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش 43 واحدی به سطح 128 هزار و 819 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، حکشتی و ومعادن نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل شپنا، فملی و شبندر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای خاور، زاگرس و وسپهر بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند و نمادهای تماوند، فزر و ثپردیس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و شسینا و شپنا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، فن افزار و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 471 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 264 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 650 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 69 نماد صف خرید داشتند و 41 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 23 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 221 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 5 درصدی به 376 میلیارد تومان رسید.

بورس

 

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *