ماجرای خودکشی مشکوک وبلاگ‌نویس مشهور روس!

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز چند روز پس از تصرف شهر کلیدی شرقی آودیوکای اوکراین، نیروهای روس حملات خود را در خط مقدم ۶۰۰ مایلی جنگ تشدید کرده و به دنبال اعمال فشار بر منابع کیف هستند.

به نوشته سِمافور، مقامات اوکراینی و غربی گفتند که روسیه حملات خود به شهرهای شرقی اوکراین را به امید یافتن نقطه‌ضعفی در خطوط دفاعی از سر گرفته است.

قمار پوتین با جان سربازان / خودکشی مشکوک وبلاگ‌نویس مشهور روس

اکوایران در ادامه ترجمه این گزارش آورده است: تصرف آودیوکا مهم‌ترین موفقیت کرملین از زمان تصرف ویرانه‌های باخموت در ماه می سال گذشته بود. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تسخیر شهر را عملیاتی توصیف کرد که «در کتاب‌های درسی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت» و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز آن را «موفقیت مطلق» خواند. البته مقامات اوکراینی ادعا می‌کنند که در جریان دفاع از شهر، ده‌ها هزار نیروی روسی را هلاک کردند.

پس از انتشار گزارش‌های خبری مبنی بر اسارت یا مفقودی صدها سرباز، پیامدهای عقب‌نشینی عجولانه از آودیوکا در اوکراین ادامه دارد. تیپ ۱۱۰ اوکراین گفت: «ظاهراً برخی از مجروحان که جا مانده بودند، پس از مذاکره برای تسلیم‌شدن، توسط سربازان روس کشته شدند».

تشدید حملات روسیه به دلیل احساس برتری مسکو در نیروی انسانی و مهمات است. دارا ماسیکو، کارشناس برجسته دفاعی در پلتفرم اکس (توییتر سابق) می‌نویسد: «اگر نیروهای روس بتوانند نقاط ضعف خط دفاعی اوکراین را بیابند، می‌توانند به سرعت پیشروی کنند». برخی تحلیلگران بر این باورند که وضعیت کنونی روسیه یادآور ضدحمله سال ۲۰۲۲ اوکراین است که در آن، نیروهای کیف با عقب‌راندن نیروهای مسکو توانستند بیش از ۴ هزار مایل مربع از خاک خود را پس بگیرند. مارک هرتلینگ، ژنرال سابق ایالات متحده قائل است که با اتخاذ رویکرد تهاجمی، روسیه حاضر شده ریسک کند. او در پلتفرم اکس نوشت: «روس‌ها زیاد در مانوردادن ماهر نبوده، فاقد خطوط تدارکی هستند و خود را در برابر فرسایش فزاینده جنگ آسیب‌پذیر می‌کنند».

علی‌رغم تلاش برای شفافیت بیشتر از سوی ملی‌گرایان افراطی مانند آندری موروزوف، وبلاگ‌نویس مشهور نظامی روسی که گزارش شد روز سه‌شنبه بر اثر خودکشی جان باخت، روسیه تلفات جنگی و تعداد تلفات خود را کاملاً مخفی نگه داشته است.

بنا بر گزارش‌ها، موروزوف پس از انتشار پستی که در آن ادعا می‌کرد ۱۶ هزار سرباز روسی کشته شده و ۳۰۰ خودروی زرهی در نبرد آودیوکا از دسته رفته‌اند، خودکشی کرد. او با برانگیختن خشم پروپاگانداگرهای روسی، توسط آن‌ها به «تهمت‌زدن به ارتش» متهم شد. مقامات ارتش نیز او را مجبور به حذف گزارش‌ها کردند. موروزوف مقاله‌ای به همراه «وصیت‌نامه» خود منتشر کرد که در آن از کمبود سلاح و کمک پزشکی در میان نیروهای روسی مستقر در اوکراین پرده برداشت.

گاردین گزارش داده که موروزوف قبلاً از مسکو به دلیل پنهان‌کردن تعداد واقعی تلفات روسیه که غرب معتقد است در حال حاضر به ۳۱۵ هزار کشته و زخمی رسیده، انتقاد کرده بود.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *