علی‌نژاد: حکمی برای فتح‌الله‌زاده نزده‌ایم/ استراماچونی باید چک را می گرفته که نیامده است

[ad_1]

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: چک سرمربی تیم استقلال از سوی یکی از معتبرترین بانک‌های جهان صادر شده است.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از فارس، مهدی علی نژاد در حاشیه نشست کمیسیون هایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا جای فوتبال در کمیسیون ها خالی نیست، گفت: فوتبال یک رشته است و کمیسیون ها برای کل ورزش فعالیت می کنند. کمیته هم حمایت هم برنامه ریزی دارد. بنابراین از یک رشته خاص حمایت نمی کنند.

وی درباره انتخابات فدراسیون ها و اداره آنها به صورت سرپرست، افزود: انتخابات فرآیندی دارد ابتدا باید شرایط ایده آل باشد تا افراد در فصای آرام رقابت کنند. این زمان می برد تا شرایط آماده شود. بعد ثبت نام ها شروع می شود و فرآیند تایید هم زمانبر است. سرپرستان اختیارات روسا را دارند. تلاش می کنیم ثبت نام ها شروع شود. برای تنیس هم شروع کرده ایم. الان مشکل خاصی نداریم و فدراسیون ها شرایط شان مشخص است. 

رئیس فدراسیون ووشو درباره ثبت نام کارمندان ورارت ورزش در انتخابات، خاطرنشان کرد: نمی توانیم حق ثبت نام را بگیریم اما یکسری حقوق شهروندی هست. هیچ جا نیامده کارمندان دولت و وزارت نمی توانند کاندیدا شوند. نمی توان جلوی این موضوع را گرفت اما سیاست من است کمتر همکاران ما به انتخابات ورود کنند. عناصر فرهیخته در ورزش داریم که می خواهند در ورزش فعالیت کنند.

وی ادامه داد: درباره معاونت خودمان تلاش می کنیم کمتر شاهد باشیم. در دوومیدانی هم ۴ نفر بودند که پیش از من ثبت نام کرده بودند.

سرپرست معاونت وزارت درباره ابطال انتخابات هیات گیلان تصریح کرد: ابهاماتی هست و فدراسیون فوتبال باید نظارت کند. امیدوارم فدراسیون ابهامات را برطرف کند اینکه آیین نامه رعایت شده یا خیر.

علی نژاد درباره انتقادات بنا درباره توجه بیش از حد به فوتبال و استراماچونی، عنوان کرد: استقلال یک باشگاه بزرگ است و ده ها میلیون طرفدار دارد. وزارت به عنوان نهادی که حمایت و نظارت می کند نمی تواند بی تفاوت باشد. استقلال با استراماچونی بعد از ۵ هفته اول نتایج خوبی گرفت هر چند در ابتدا شعارهایی علیه او بود اما باشگاه حمایت کرد. حالا او ناگهان رفته و وزارت در جهت توجه به خواست مردم ایران کمک کرد، این مشکل حل شود. 

رییس فدراسیون ووشو ادامه داد: ما به عنوان حامی ورود کردیم. از وزارت خارجه و عواملی که می توانستند کمک کنند هم کمک گرفتیم. ما نقش حاکمیتی خود را داریم. البته تحریم ها را فراموش نکنیم. مربی خارجی که می آید بی اطلاع نیست، اینگونه نیست که نمی خواهیم به تعهدات عمل کنیم اما باید صبر وجود داشته و به هوادار هم احترام گذاشت. ذهن مردم را هم نباید درگیر کرد. چک او آماده شده و بانک معتبری این چک را صادر کرده و او باید می گرفته که نیامده است. از این به بعد باید او علاقه اش را نشان دهد. استقلال هم باید پاسخگو باشد و هم کمک کند. ما وظیفه داشتیم به این خواسته عمومی توجه کنیم اگر این کار را نمی کردیم می گفتید چرا توجه نکردید.

علی نژاد خاطرنشان کرد: کم لطفی است اینکه به ورزش های دیگر توجهی نداریم. برای بنا احترام قائل هستیم اما او باید در چارچوب خودش صحبت کند. فدراسیون کشتی می داند ما حمایت های لازم را کرده ایم دیروز و امروز کمک های لازم را کرده ایم. روسای فدراسیون ها هم موظف هستند تلاش کنند و کمیته و وزارت هم کمک کنند.

وی افزود: دستور کمک به فوتبال هم داده شده و اوایل هفته آینده بودجه ای به تیم امید داده می شود. تلاش این است به رشته های المپیکی توجه کنیم. به فدراسیون هایی که سهمیه گرفته یا در آستانه کسب سهمیه هستند تا اوایل هفته آینده بودجه می دهیم.

علی نژاد در مورد پرداخت حقوق به ورزشکاران گفت: قرار است یکشنبه جلسه ستاد را داشته باشیم و تصویب آیین نامه نحوه پرداخت حقوق به ورزشکاران دستور جلسه است. امیدوارم تصویب شود و این حقوق را پرداخت کنیم. پیچیدگی هایی درباره پرداخت هست مثلا در برخی رشته ها سهمیه به کشور داده می شود حالا این سوال هست حقوق به چه کسی داده می شود کسی که سهمیه گرفته یا کسی که به المپیک می رود؟ قرار است یکشنبه جلسه داشته و در این باره صحبت کنیم.

وی درباره اینکه مدیرعامل استقلال چه زمانی معرفی می شود و چه گزینه هایی مطرح هستند، اظهار داشت: رئیس هیات مدیره توسط هیات مدیره معرفی می شود. با گزینه های مختلف صحبت شده و وزیر خیلی زود گزینه خود را معرفی می کند. تا چند روز آینده مدیرعامل معرفی می شود. هنوز حکمی برای کسی صادر نشده است.

علی نژاد در پاسخ به این سوال که ایا فتح الله راده مشکل قضایی دارد، گفت: نمی دانم.

وی درباره ریاستش در ووشو هم عنوان کرد: ۱۲ اسفند سال پیش رئیس ووشو شدم و الان هم رئیس هستم. در معاونت وزارت سرپرست هستم هر زمانی معاون شدم، استعفا می دهم تا فرآیند انتخابات برگزار شود.

2051

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *