عجیب‌ترین سرقت دنیا چگونه رقم خورد؟


مردم سوئد بعد از سال‌ها هنوز هم نمی‌توانند باور کنند که ماجرای سرقت شهر استکهلم به این سادگی اتفاق افتاده و پلیس هم هیچ کاری نکرده است. سارقان در سوئد با هلی‌کوپتری که از یک مرکز پلیس دزدیده بودند به انبار پول یک شرکت امنیتی دستبرد زدند و راحت تا دلار آخر را بردند و آب هم از آب تکان نخورد.

کمی باورش سخت است که چرا پلیس آن قدر دیر به شرکت رسید. ماموران پلیس با همه تجهیزاتی که در اختیار داشتند  زمانی به محل سرقت رسیدند که هلی‌کوپتر دزدها از بام شرکت امنیتی G۴S  بلند شده بود و همه پول‌ها را هم با خودش برده بود. سارقان سوئدی راحت بودند. همگی بعد از نشستن هلی‌کوپتر روی سقف شرکت G۴S از دریچه‌های ورودی روی بام، به داخل رفتند و با چمدان‌های پر از پول برگشتند. بدون اینکه کوچک‌ترین درگیری میان پلیس و سارقان هم اتفاق بیفتد.

سارقان با هی کوپتر روی سقف انبار پول نشستند | بی سابقه ترین سرقت دنیا چگونه رقم خورد؟

پلیس همان ساعت تمام کارمندان شرکت امنیتی را به بهانه همدستی با  سارقان دستگیر کرد

پلیس مدتی بعد هلی‌کوپتر دزدی را در منطقه‌ای دور افتاده در شمال استکهلم پیدا کرد. دزدها مسافتی بیشتر از ۲۵ کیلومتر را با هلی‌کوپتر فرار کرده بودند و تا جایی که امکان داشت از محل انبار دور شده بودند. این در حالی است که پلیس سوئد حتی در این مدت نتوانست رد هلی‌کوپتر دزدی را هم بگیرد. هنوز معلوم نیست که دزدها چقدر پول نقد با خودشان برده‌اند. در انبار پول استکهلم آن قدر پول بود که کسی به غیر از چند نفر خاص واقعا نمی‌دانستند که در پشت درهای انبار عریض و طویل بانک مرکزی چقدر اسکناس درشت قرار دارد؛ البته به غیر از پلیس.  

سارقان با هی کوپتر روی سقف انبار پول نشستند | بی سابقه ترین سرقت دنیا چگونه رقم خورد؟

پلیس  سوئد نتوانست هیچ کاری انجام دهد فقط ماجرا را شلوغ کرد

شرمندگی دزدیدن این حجم پول آن هم با آن روش عجیب و غریب برای مسوولان شرکت G۴S بیشتر است. این شرکت خصوصی که مدعی در اختیار داشتن امکانات فوق‌پیشرفته امنیتی در همه سوئد است،  مسوولیت نگهداری از انبار پول را به عهده داشته و الان اصلا معلوم نیست که دولت به خاطر سهل‌انگاری در مراقبت از امانات کشور چه بلایی سر رؤسای آن می‌آورد! البته خیلی‌ها هم گمان می‌کنند که رده‌بالایی‌های شرکت G۴S خودشان در این بازی دست داشته‌اند و کل قضیه دست آخر به خود آنها ختم می‌شود.

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *