ضعف های دفاعی؛ بدترین بارسلونای 17 سال اخیر

[ad_1]

بارسلونا در حال سپری کردن بدترین فصل خود در فاز دفاعی در 17 سال گذشته است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، نمایش یکشنبه شب بارسلونا در بنیتو ویامارین در برخی جنبه ها هواداران آبی اناری را به آینده این تیم با کیکه ستین امیدوار کرد. 

تیم ستین 2 بار از تیم سابق او عقب افتاد اما هر بار به بازی بازگشت و سرانجام با ضربه سر کلمنت لنگلت، پیروزی شیرینی را در سویل جشن گرفت. اما دریافت 2 گل دیگر از سفید و سبزهای آندلس، رکورد ناامیدکننده ای را در فاز دفاعی برای بارسلونا به ثبت رساند.

با دریافت این دو گل، شمار گل های دریافتی بارسلونا بعد از 23 مسابقه، به عدد نگران کننده 28 رسید تا به این ترتیب بارسلونا به ضعیف ترین آمار دفاعی خود از فصل 03-2002 برسد. در حقیقت بارسلونا آخرین بار در فصل 03-2002 با دریافت 30 گل، آماری بدتر از این به جای گذاشته بود.

اما نکته نگران کننده تر این است که فصل 03-2002، که آمار آن با فصل کنونی مقایسه می‌شود، فصلی کابوس وار در تاریخ باشگاه بارسلونا است.

بارسلونا که فصل را با لویی فن‌خال آغاز کرده بود، نتوانست پس از ژانویه 2003 با او به این همکاری ادامه دهد و پس از حضور موقت آنتونیو دلاکروز، فصل را با رادومیر آنتیچ به پایان رساند؛ فصلی که البته با حضور در رده ششم، ضعیف ترین رتبه لالیگایی بارسلونا در یک دوره 15 ساله را رقم زد. 

دو هفته پس از اخراج فن‌خال، خوان گاسپارت نیز خود از پست ریاست باشگاه استعفا داد و شاید کسب 11 پیروزی متوالی در راه رسیدن به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، تنها دستاورد مثبت بارسا در آن فصل محسوب شود.

با دریافت 47 گل در 38 مسابقه، بارسلونا با تنها یک امتیاز بیشتر نسبت به بیلبائو در رده ششم جدول ایستاد و به سختی، آخرین سهمیه اروپایی لالیگا (جام یوفا) را به خود اختصاص داد. البته در آن فصل عجیب لالیگا، حتی تیم های بالانشین هم وضعیت دفاعی جالبی نداشتند.

رئال مادرید، تیم قهرمان فصل، 42 گل دریافت کرد و رئال سوسیه‌داد نیز با دریافت 45 گل، به عنوان نایب قهرمانی رسید. دپورتیوو لاکرونیا تیم سوم جدول رده بندی نیز دقیقا به اندازه بارسلونا گل خورد.

پس از آن فصل، روند دفاعی بارسلونا متحول شد و در طول این 17 سال، تنها در 4 فصل تعداد گل های دریافتی بارسلونا تا پایان هفته بیست و سوم به بیش از 20 گل رسیده بود. فصل های 04-2003 (30 گل)، 13-2012 (26 گل)، 19-2018 (23 گل) و فصل جاری با دریافت 28 گل.

اهمیت جرارد پیکه در قلب خط دفاعی بارسلونا در این فصل بیش از پیش به چشم آمده و در غیاب او، زوج فرانسوی لگنلت، اومتیتی نتوانستند به خوبی از پس وظایف دفاعی خود برآیند. اکنون و در شرایطی که زمان بازگشت پیکه به تمرینات مشخص نیست و لنگلت نیز با دریافت کارت قرمز دیدار بعدی مقابل ختافه را از دست داده، نگرانی های ستین برای دفاع تیمش به اوج خواهد رسید. 

در بین 4 تیم حاضر در بالای جدول، بارسلونا ضعیف ترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده است. رئال مادرید صدرنشین تنها نصف بارسلونا گل خورده (14 گل)، ختافه تیم شگفتی ساز لیگ و حاضر در رده سوم 20 گل دریافت کرده و اتلتیکومادرید نیز با دریافت تنها 15 گل، برخلاف خط حمله اش وضعیت مطلوبی در فاز تدافعی دارد. 

از مجموع این 28 گل، 11 گل در ورزشگاه نیوکمپ وارد دروازه بارسا شده و آبی اناری ها 17 گل نیز در بازی های خارج از خانه دریافت کرده اند. ثبت تنها 6 کلین شیت برای بارسا، در شرایطی که یان اوبلاک و تیبو کورتوا هر کدام 11 کلین شیت برای تیم های مادریدی ثبت کرده اند، نشان دهنده وضعیت قرمز بارسلونا در فاز دفاعی است.

7712

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *