صعود محسوس قیمت لیر ترکیه و دینار عراق/ قیمت درهم امارات و ریال عمان اوج گرفت

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز، عصر چهارشنبه در حالی فرا رسیده است که بازار ارز تهران سرنوشت متفاوتی را در مقایسه با روز گذشته تجربه کرد و قیمت ارزها مسیر تازه‌ای را برای پیمودن در پیش گرفتند تا شاهد ثبت بیشترین میزان افزایش قیمت بازار در دو هفته اخیر باشیم.

در ادامه با نگاهی به آنچه امروز در بازار ارز تهران گذشت؛ آخرین قیمت واحد پول رسمی مقاصد پرتردد در میان ایرانیان را مرور خواهیم کرد.

قیمت لیر ترکیه امروز 29 فروردین 1403

امروز معاملات بازار ارز تهران در حالی به پایان خود نزدیک شد که لیر ترکیه خلاف روند نزولی دو روز گذشته حاکم بر بازار تهران به افزایش قیمت پاسخ مثبت داد و پا در مسیر صعود گذاشت. قیمت هر لیر امروز به 2075 تومان رسید تا در مقایسه با روز پیش، 20 تومان گران شده باشد.

آخرین نرخ دینار عراق در بازار

دینار عراق هم در شرایطی امروز را سپری و افزایش قیمت را تجربه کرد که روز گذشته به روند معمول خود و ثبات قیمت بازگشته بود. واحد پول رسمی همسایه غربی ایران امروز به 52 تومان رسید تا نسبت به عصر روز سه شنبه 28 فروردین، رشد سه تومانی را تجربه کرده باشد.

نرخ برابری دینار عراق و دلار آمریکا هم در پایان امروز 1308.94 اعلام شد.

قیمت امروز درهم امارات

امروز قیمت درهم امارات هم در جریان مبادلات ارزی معامله گران در کانال 18 هزار تومان پیشروی کرد و در حالی 18301 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد که در مقایسه با روز پیش رشد قیمت 198 تومانی را تجربه کرد.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان

اما ریال عمان امروز را متفاوت سپری کرد و به پایان رساند، هر ریال در پایان معاملات بازار ارز تهران توانست بیشترین میزان رشد قیمت دو هفته اخیر را به نام خود ثبت کند. واحد پول رسمی کشور سلطان نشین حاشیه دریای عمان رشد هفت هزار و 750 تومانی را تجربه کرد.

هر ریال عمان با ورود به کانال 180 هزار تومان، سقف افزایشی جدیدی را به نام خود ثبت کرد و 180330 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت درام ارمنستان امروز/ گره کور روابط تهران-ایروان

نام ارمنستان امروز فارغ از قیمت واحد پول رسمی‌اش، با نگرانی ناشی از وضعیت تجارت تهران و ایروان در رسانه‌ها به میان آمد؛ نگرانی که از اختلاف تراز تجاری تهران و ایروان نشات گرفته و به دغدغه مهم و اساسی تاجران و فعالان اقتصادی کشور تبدیل شده است.

تراز تجاری ایران- ارمنستان مدت هاست که به نفع تهران تمام شده است. اما با این حال صادرات ایران به ارمنستان با چالش‌های متعددی است. مبهم بودن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بازار ارمنستان برای فعالان تجاری دو کشور، بالا بودن هزینه حمل کالاهای ایرانی به ارمنستان، وجود مشکلاتی در زمینه همکاری‌های ترانزیتی به دلیل وجود تعرفه‌ها، نوسانات و التهابات بالای نرخ ارز و مشکل نقل و انتقال ارز در سیستم بانکی از معضلاتی است که در حال حاضر میان دو کشور وجود دارد و شاید بتوان با ترسیم خط مشی صحیح و بهره مندی از پیشنهادات صاحب نظران از این مسیر گذر کرد و در راستای ارتقای تجارت کالا و خدمات به ارمنستان قدم برداشت.

اصلاح رویکرد ایران نسبت به ارمنستان از یک کشور کم‌جمعیت محصور در خشکی به دروازه ورود به اوراسیا و اروپای دریایی، تبدیل ارمنستان به‌ هاب تجاری ایران در قفقاز جنوبی، تقویت چندجانبه‌گرایی، تقویت اقتصاد مرزنشینی و حمایت از سهولت دسترسی ارمنستان به بنادر و مرزهای ساحلی ایران از جمله دریای خزر از جمله پیشنهادهایی است که می تواند در این مسیر موثر واقع شود.

فارغ از تمامی این تفاسیر، بازار ارز تهران در حالی امروز فعالیت خود را به اتمام رساند و بسته شد که قیمت درام ارمنستان؛ یکی از کم نوسان ترین ارزهای بازار، رشد سه تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و کانال صعودی جدیدی را فتح کرد.

هر درام امروز به کانال 170 تومان ورود کرده است و 171 تومان خرید و فروش شده است.

قیمت درام ارمنستان

آخرین قیمت منات آذربایجان

نوبت آن رسیده تا سری هم به همسایه مشترک تهران و ایروان بزنیم؛ جمهوری آذربایجان. منات در حالی امروز را به شب رساند که نسبت به معاملات دیروز، چهار هزار و 300 تومان گران شد و با نرخ 39360 تومانی در بازار مورد معامله قرار گرفت.

همچنین نرخ برابری منات با دلار آمریکا هم در بازار امروز به 1.7 رسید.

قیمت لاری گرجستان امروز

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان در بازار به مانند سایر ارزهای مرور شده تا بدین لحظه، مسیر صعودی را در پیش گرفت و با افزایش 240 تومانی، 25310 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین نرخ بات تایلند در بازار

جو صعودی حاکم بر بازار ارز تهران برای بات تایلند را هم شامل شد و قیمت آن در عصر امروز به 1827 تومان رسید تا در مقایسه با روز پیش، 27 تومان افزایش داشته باشد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی هم بالا رفت و به 14030 تومان رسید، هر رینگیت نسبت به روز گذشته افزایش قیمت 220 تومانی را تجربه کرده است.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *