شوکه شده ام /اردوغان هشدار داد /یورش به شهر لویو در شرق اوکراین

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  آخرین تحولات مربوط به اوکراین و عملیات ویژه روسیه در شرق اوکراین که صبح امروز با فرمان پوتین آغاز شد را بخوانید؛

واکنش انگلیس به حمله نظامی روسیه به اوکراین

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، از حمله روسیه به اوکراین ابراز تاسف کرد. وی روز پنجشنبه در توییتر خود نوشت: «از رویدادهای وحشتناک اوکراین وحشت زده هستم.  وی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبت کرد تا در مورد گام های بعدی صحبت کند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور پوتین با این حمله بی دلیل به اوکراین، مسیر خونریزی و ویرانی را انتخاب کرده است. جانسون گفت: بریتانیا و متحدان ما با قاطعیت پاسخ خواهند داد.‎

ارتش اوکراین: یک هواپیمای روسی در شرق اوکراین را سرنگون کردیم

آژیرها در مجاورت پایتخت اوکراین به صدا در می آیند. وزارت دفاع اوکراین می گوید واحدها، مراکز کنترل نظامی و فرودگاه های اوکراین در شرق این کشور زیر آتش شدید روسیه قرار دارند. ارتش اوکراین می گوید نیروی هوایی در تلاش است تا حمله هوایی روسیه را دفع کند. ارتش اوکراین اعلام کرد که یک هواپیمای روسی را در شرق این کشور سرنگون کرده است. جزئیات بیشتر در ابتدا ذکر نشده است. جزئیات بیشتری اعلام نشده است.

اردوغان: درگیری نظامی در اوکراین به نفع کسی نیست

دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، شب گذشته در مذاکراتی تلفنی در رابطه با به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک توسط روسیه را تبادل نظر کردند.

در این زمینه، ولادیمیر پوتین از واکنش منفی آمریکا و ناتو و نادیده گرفتن نگرانی‌ها و خواسته‌های مشروع روسیه بود، ابراز تأسف کرد.

اردوغان نیز تاکید کرد که درگیری نظامی در اوکراین به نفع هیچکس نیست.‎

یورش به شهر لویو در شرق اوکراین

خبرگزاری فرانسه هم از یورش به شهر لویو در شرق اوکراین خبر داد.

گفتگوی وزرای خارجه و  دفاع آمریکا با دبیرکل ناتو

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: بلینکن، آستین و دبیرکل ناتو درباره واکنش هماهنگ این ائتلاف به حمله روسیه به اوکراین گفتگو کردند.

رایزنی تلفنی زلنسکی با رهبران آمریکا و انگلیس

ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین بار دیگر با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، گفتگوی تلفنی برقرار کرد. ظاهراً بایدن به وی وعده داده که ایالات متحده از قبل شروع به جمع آوری حمایت بین‌المللی لازم از اوکراین کرده است.

رئیس کاخ سفید “حمله بی دلیل و غیرموجه نیروهای مسلح روسیه به خاک اوکراین ” را محکوم کرد.

زلنسکی همچنین با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان نیز گفتگو کرد. جانسون در صفحه توئیتر خود نوشت: «من از رویدادهای وحشتناک اوکراین شوکه شده و با رئیس جمهور زلنسکی در این باره صحبت کردم تا در خصوص گام‌های بعدی تصمیم بگیریم. بریتانیا و شرکای ما به شدت به اقدام پوتین در حمله بی دلیل به اوکراین پاسخ خواهند داد.»‎

 

[ad_2]

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *