شهدای بمباران دیر البلح غزه افزایش یافت

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، منابع پزشکی اعلام کردند شمار شهدای بمباران شامگاه امروز خانه‌ای در دیر البلح در مرکز نوار غزه به ۲۴ نفر رسیده است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، ده‌ها نفر دیگر در این حمله زخمی شدند.

جنگنده‌های اسرائیلی ساعاتی قبل شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه را آماج حملات شدید قرار دادند.

همزمان بالگردهای اسرائیلی هم در آسمان این منطقه به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر، حماس به بمباران و حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به جنوب غزه واکنش نشان داده و بیان کرد که بمباران منازل فلسطینی‌ها در دیر البلح به مثابه اصرار دشمن صهیونیست بر نسل کشی است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که بمباران وحشیانه خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی در شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه به معنی اصرار دشمن صهیونیستی بر نسل‌کشی و پاکسازی نژادی این ملت است.

این جنبش نهادهای حقوقی در سراسر جهان را به مستندسازی این جنایات برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی فراخواند.

حماس تاکید کرد که ادامه این جنایات در واقع پاسخی عملی به تصمیمات اتخاذ شده علیه این رژیم در دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه است.

دو شب پیش نیز خبر رسید که در بمباران اخیر خانه‌ای در شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه، بیش از ۲۰ نفر شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از شهدا کودک هستند.

همچنین بر اثر بمباران منزلی در منطقه الحکار در دیر البلح، تعدادی زخمی وارد بیمارستان شهدای الاقصی شدند که برخی از آنان نیز به شهادت رسیده بودند.

پیش از این جنایات نیز ارتش رژیم صهیونیستی جنوب شهر دیرالبلح را در مرکز نوار غزه بمباران کرده بود.

همزمان با تداوم حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، نهادهای بین المللی نسبت به وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی آوارگان فلسطینی در این باریکه هشدار دادند. در صد و چهلمین روز از جنگ غزه، اشغالگران به حملات خود ادامه داده که بر اثر آن بیش از ۴۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. اشغالگران، رفح و خان یونس در جنوب غزه را به شدت بمباران کردند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی دست به کشتار و جنایتی وحشیانه در مرکز نوار غزه زده است.

دفتر مذکور ادامه داد: جنگنده‌های اسرائیلی ۴ خانه را در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۴۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. بیش از ۹۰ درصد قربانیان زن و کودک هستند. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را در برابر جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی مسئول دانست و آزادگان جهان را به اقدام فوری برای توقف نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه فراخواند.

از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی منزلی را در منطقه زلاطه در شرق رفح در جنوب غزه هدف قرار دادند. این منابع بیان کردند که بر اثر این حمله، این منزل به طور کامل بر سر ساکنانش ویران شد و تیم‌های امداد و نجات پیکر ۶ شهید و شماری زخمی را از زیر آوار خارج کردند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در اردوگاه یبنا در مرکز رفح بمباران کردند که بر اثر آن شماری زخمی شدند. قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز تجاوزاتی به ساحل رفح انجام دادند.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطقی از خان یونس در جنوب غزه را گلوله باران کرد.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *