ساخت بزرگترین کریدور انرژی پاک جهان

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مجتمع نیروگاهی برق آبی «بایتان»، دومین نیروگاه بزرگ جهان از نظر کل ظرفیت نصب شده، در بخش بالایی رودخانه یانگ‌تسه در جنوب غربی چین به طور کامل به بهره‌برداری رسید.

اظهارات جان کربی درباره مذاکره با ایران

شینهوا گزارش داد، عملیات اجرایی این مجتمع نیروگاهی نشان‌دهنده تکمیل بزرگ‌ترین کریدور انرژی پاک جهان است که در آن شش نیروگاه بزرگ برق آبی در رود یانگ‌تسه برای انتقال برق از غرب غنی از منابع این رودخانه به مناطق مصرف‌کننده انرژی در شرق آن فعالیت می‌کنند.

عملیات کامل مجتمع نیروگاهی بایتان پس از آن اجرایی شد که آخرین واحد از ۱۶ واحد تولید برق آبی آن، یک عملیات آزمایشی ۷۲ ساعته را در صبح روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه تکمیل کرد.

بایتان با مجموع ظرفیت نصب شده ۱۶ میلیون کیلووات، دومین پروژه سد سه دره در استان هوبی در مرکز چین است.

واشنگتن سامانه های پیشرفته پاتریوت به اوکراین می دهد

لی مینگشان رییس شرکت مسئول اجرای پروژه سد سه دره گفت: بایتان یک پیشرفت بزرگ در تولید تجهیزات پیشرفته چین است، زیرا مجهز به ۱۶ واحد تولید برق است که هر کدام با ظرفیت یک میلیون کیلووات، بزرگترین ظرفیت تک واحدی در جهان است.

وی افزود: بهره برداری کامل از این مجتمع نیروگاهی برای تغییر ساختار انرژی چین، ساخت کمربند اقتصادی رودخانه یانگ تسه و توسعه هماهنگ اقتصاد منطقه ای در این کشور اهمیت زیادی دارد.

انتظار می‌رود شش نیروگاه برق‌آبی در رودخانه یانگ‌تسه، هر سال ۳۰۰ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کنند که مصرف زغال سنگ را ۹۰ میلیون تن و انتشار کربن را ۲۴۸ میلیون تن کاهش می‌دهد.

[ad_2]

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *