روسیه از مواضع چین در قبال مذاکرات احتمالی با اوکراین قدردانی کرد

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت که کشورش به تمایل چین برای پیشرفت مذاکرات صلح در اوکراین احترام می‌گذارد.

وی در مورد چهار اصل پیشنهادی شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای حل و فصل بحران اوکراین گفت: ابتکار عمل رئیس جمهور چین مطابق با سند تدوین شده توسط پکن در مورد بحران اوکراین است و ما از حسن نیت آنها قدردانی می‌کنیم.


خاورمیانه در آستانه فصل تازه/ آمریکا به ایران، چین و روسیه باخت

خاورمیانه در آستانه فصل تازه/ آمریکا به ایران، چین و روسیه باخت

اقتصادنیوز: بعد از پاسخ بی سابقه ایران به اسرائیل، گروهی از ناظران مدعی اند که ژئوپلتیک خاورمیانه در حال پوست اندازی است. از منظر این گروه فصل تازه خاورمیانه برای آمریکا دربردارنده چالش هایی جدی است و ایالات متحده را در برابر رقبایش در موضع ضعف قرار خواهد داد.

زاخارووا تاکید کرد که طرح چین برای مذاکرات صلح اوکراین همراستا با دیدگاه روسیه است و بهتر است مبنای مذاکرات احتمالی در آینده قرار گیرد. چینی‌ها اعتقاد دارند هرگونه مذاکرات بدون حضور روسیه بیهوده است.

وی افزود: ما از شرکای چینی خود در دفاع قاطعانه از این موضع تشکر می‌کنیم که هرگونه بحث در مورد حل و فصل اوضاع بدون مشارکت روسیه بیهوده است.


کشته شدن صدها نیروی اوکراینی در درگیری‌ با روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت کشورهای غربی با گسترش حضور خود در منطقه و ادامه نظامی‌سازی آن، فرصت‌های توسعه صلح‌آمیز قفقاز جنوبی را از بین می‌برند.

وی به طور خاص به موضوع پیوستن کانادا به ماموریت اتحادیه اروپا در ارمنستان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: غرب می‌خواهد با نظامی‌سازی قفقاز جنوبی این منطقه را تبدیل به عرصه‌ای برای رقابت ژئوپلیتیکی کند ولی منافع مردم این منطقه را نادیده می‌گیرد.

زاخارووا تاکید کرد که نتیجه تلاش‌های بازیگران خارجی به نمایندگی از سوی ناتو در قفقاز جنوبی به طور اجتناب ناپذیری درجه اعتماد در منطقه را کاهش داده و رویارویی مسلحانه را تشدید می‌کند.

زاخارووا افزود: بدیهی است که نیروهای آن سوی اقیانوس اطلس نه تنها می‌خواهند توانایی خود را برای کنترل اوضاع در زمین گسترش دهند، بلکه می‌خواهند متحدان اروپایی خود را نیز تحت نظر داشته باشند.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *