روایت قاضی زاده هاشمی از بزرگترین خط‌ قرمز رئیسی


به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: ایام ۱۶ آذر فرصتی است که در آن می توان در مورد نقش دانشجو، جنبش دانشجویی، مسیر طی شده در ۷۰ سال اخیر و … گفت‌وگوهایی داشته باشیم.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری مگس‌ها روی زخم می‌نشینند و اگر بنده به عنوان مسئول در طی سال‌های گذشته وظایف خود را دقیق، شفاف و… انجام می‌دادم و بسیاری از بسترهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آسیب دیده در کشور نبود، فرصت سو استفاده، فتنه و… وجود نداشت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فتنه ترکیبی از راست و دروغ است، گفت: امیدوارم با جهت گیری‌هایی که دولت آیت الله رئیسی دارد، در حوزه‌های مختلف به تدریج بتوانیم انحراف‌های اتفاق افتاده را پر کنیم. البته ما هم بدون ایراد نیستیم و ما باید نحوه روایت گری خوبی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران داشته باشیم و در ۱ سال اخیر سوالی نبوده مطرح شود که ما در بنیاد شهید پاسخ ندهیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: درباره شهادت افرادی که در اردوهای جهادی جان خود را از دست داده‌اند، موضوع شهید و شهادت قانونی دارد و بر اساس قانون به مسائل حقوقی رسیدگی می‌شود و متاسفانه در مورد عزیزانی که در حرکات داوطلبانه و اقدامات داوطلبانه به رحمت خدا می‌روند، قانونی برای اعلام شهادت آن‌ها نداریم که نیاز به قانون گذاری دارد.

وی درباره نقش دانشگاه و رشد علمی در کشور بیان کرد: ما دانشگاه برجسته‌ای که نیازهای علم و فناوری در سطح جهان حرکت کند را در برخی حوزه‌ها داریم، اما در همه حوزه‌ها نیست و نقش دانشگاه‌های ما بیشتر تربیت نیروی انسانی و… است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: فضای دانشگاه همیشه شاداب بوده و همیشه پرسش و پاسخ هایی در دانشگاه وجود داشته است. بنا به فراخور دانشگاه‌ها، محلی برای پرسش و پاسخ با موضوعات متفاوت وجود داشته است.

وی در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر توجه نکردن به فسادها گفت: بنده مسئول دولتی هستم و دادگاه هویت مستقلی دارد و روند رسیدگی به دادگاه روند خاصی است و بنده به عنوان معاون رئیس جمهور نمی‌توانم نسبت به روند و فرآیند موجود در دادگاه اظهار نظر کنم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال برخورد با فساد هستیم و بسیاری از مسئولان بنیاد را به خاطر موضوعات متفاوت به مقام قضائی معرفی کرده‌ام و ما خودمان مطالبه گر این موضوع هستیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: تا اثبات موضوع، فاصله وجود دارد. اتفاق شهید نوروز پور در گیلان را بگویید که با کوکتل مولوتف به خانه او هجوم آورده‌اند و وارد منزل وی شده‌اند؛ جلوی همسر و بچه او با بیش از ۱۰۰ ضربه چاقو و سنگ این فرد را به شهادت رساندند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بعد از شهادت، از روی او با موتور رد شدند و به دلیل مصرف مشروبات الکلی پیکر شهید را به آتش کشیدند. چرا ساده سازی می‌کنید؟ در دوران اعتراض حق ندارید اموال مردم را تخریب کنید. مراکز ما به لحاظ دسترسی رده بندی شده است و کسی که به مرکز دارای سلاح حمله می‌کند، آن مرکز از خود دفاع می‌کند.

وی گفت: در سال ۷۲ کلانتری از خود دفاع نکرد و سلاح به دست مردم افتاد و اراذل و اوباش حاضر در صحنه بسیاری از مردم را کشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: اعتراض مدنی و شعار دادن آزاد است و در همین جلسه حرف‌های غیر اخلاقی زیادی زده شد، اما فقط تذکر دادم و به دوستان هم می‌گویم که از شما بگذرند. اما حمله به جان و ناموس مردم پاسخ دارد و نمیشود از این موضوع کوتاه آمد.

وی با اشاره به پرسش دیگری مبنی بر وعده رئیس جمهور بر گشت ارشاد مسئولان گفت: رئیس جمهور گشت ارشاد مسئولان را گذاشته و به بنیاد شهید هم آمده‌اند و بعد از ارائه گزارشات به ما، پاسخ خود را دادیم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دولت بیشترین سختگیری‌ها را به مسئولان دارد و افراد در دولت بر اساس منطق‌های متفاوتی انتخاب شده‌اند.

وی گفت: مجروحان را از ترس به مراکز درمانی نمی بردند و افراد به شهادت می‌رسیدند؛ امروز این افراد آزادی آن زمان را می‌خواهند که انتهای آن دیکتاتوری رضا خان است که شیخ فضل الله را دار زدند.

وی تاکید کرد: زمانی که در مذاکره و اخلاق کم می‌آورند، فضا را رها می‌کنند و می‌روند. ما از مشکلات اقتصادی موجود در کشور دفاع نمی‌کنیم و به اینجا هم نیامده‌ام که مشکلات را بر گردن مسئولان گذشته بیندازم. به عنوان عضوی از دولت می‌گویم که بزرگترین خط قرمز شخص رئیس جمهور معیشت مردم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما کشوری داریم که مشکلات زیادی دارد و اصلاح آن نیاز به برنامه‌های طولانی مدت دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر دشمنی کشورهای دیگر با ایران گفت: همین فوتبال جام جهانی نشان داد که ایران چه عزتی در منطقه دارد و خود آمریکا با دولت قطر تماس گرفت اما راهی پیش نبردند و امروز ایران یک واقعیت در منطقه است و هیچ اتفاقی به جز خواست ایران رخ نمی‌دهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما تبدیل به کشوری شده‌ایم که ابر قدرت‌ها دستشان مقابل ایران دراز است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: من اتفاقات اخیر را باتوجه به تمام مشکلاتی که به بار آورد، آن را یک جهش میبینم؛ چراکه جوان ما احساس کرد می‌تواند حرف خود را بزند و در فضایی امن باید هر ۲ طرف صحبت کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی بسیار مناسب است و جایی باید باشد که حرف‌ها شنیده شود و دموکراسی مردم سالاری بدون بالا بردن سطح تعامل اجتماعی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: پیشرفت اروپا ارتباطی با حجاب ندارد و پیشرفت امروز اروپا به خاطر ۲ موضوع مسلط شدن به علم و نظم است.

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *