رسانه عبری مدعی شد / مانع اصلی بر سر توافق مبادله اسرا برداشته شد

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی که شامگاه شنبه در صفحه خود در شبکه مجازی منتشر شد اعلام کرد، این برداشت را می‌توان از اظهارات واسطه‌ها برداشت کرد زیرا آنها به ما خبر دادند که حماس دیگر پایان جنگ را به عنوان پیش شرط اصلی خود برای مذاکرات مبادله اسرا صرف نظر کرده است.

یسرائیل هیوم به نقل از یک منبع اصلی مطلع از مذاکرات افزود: اصلی‌‌ترین مانع در مقابل پیشرفت مذاکرات مبادله اسرا کنار رفته است، از اینرو یک هیئت رسمی اسرائیلی احتمالا روز دوشنبه عازم قطر خواهد شد تا مذاکرات را از سر بگیرد.

براساس ادعای این منبع: این سفر در حالی انجام می‌شود که فاصله و شکاف بین دو طرف همچنان بسیار زیاد است اما تنها تغییر به وجود آمده در این امر اعلام میانجی‌ها است که شرط پایان جنگ از این پس در کار نخواهد بود، اگر این امر صحیح باشد یک پیشرفت دراماتیک در این روند به شمار می‌رود.

به گفته این منبع، گرچه حتی اگر این پیش شرط هم برداشته شود باز هم مسئله شمار فلسطینیانی که باید آزاد شوند نیز یکی از اختلافات بزرگ بین دو طرف است، در کنار آن درخواست برای عقب نشینی از موقعیت‌‌هایی که در عمق نوار غزه اکنون در تصرف ارتش اسرائیل است نیز از دیگر مسایل مورد اختلاف است.

از سوی دیگر شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، دیوید برنیاع رئیس موساد در صورت سفر به دوحه مستقیما با نخست وزیر قطر دیدار خواهد کرد.

این رسانه عبری زبان به نقل از منابع رسانه‌ای افزود: حماس برای آزادی هر یک از خواستار آزادی 50 اسیر فلسطینی شده است که دست کم 30 نفر از آنها محکومیت زندان ابد را پشت سر می‌گذرانند، با آغاز این مرحله حماس خواستار اعلام آتش بس دائم است و در مرحله بعد از آن هم حماس به دنبال باز پس گیری تمام نوار غزه است.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *