راه کارهایی برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه رمضان

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.

وی ادامه داد: در وعده افطار از مصرف غذاهای سنگین مانند هلیم، آش رشته و کله پاچه و نیز شیرینی های مانند زولبیا و بامیه و غذاهای شور یا حاوی ادویه فراوان پرهیز شود زیرا تشنگی در طول روز را به دنبال خواهد داشت.


تکلیف رستوران ها در ماه رمضان روشن شد/ وزارت کشور؛ فعالیت کافه ها غیرقانونی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه انواع سوپ های سبک مانند سوپ جو با سبزیجات فراوان، فرنی، شیربرنج و حریره بادام در وعده افطار توصیه می شود، خاطرنشان کرد: از بیدار ماندن تا وعده سحر پرهیز شود، زیرا کم خوابی سبب تحریک پذیری در طول روز و ضعف قوا خواهد شد.

دکتر مقدادی بیان کرد: در فاصله بین افطار تا سحر از نوشیدنی‌های مناسب مانند شربت خاکشیر، شربت آبلیمو و سکنجبین استفاده شود.

وی اضافه کرد: مصرف گوشت بلدرچین، شیره انگور، نخوداب، فالوده سیب و مغزهایی مانند بادام، پسته و فندق از جمله موارد مفید برای جلوگیری از ضعف است.

وی دستور دو وعده غذایی مقوی را نیز به شرح ذیل بیان کرد:

نخوداب:
یک پیمانه نخود از شب قبل خیسانده، همراه گوشت گوسفندی و ۱ عدد پیاز بپزید، در آخر پخت مقداری دارچین و زیره همراه زعفران یا زردچوبه به آن بیفزایید. این غذا را بدون نان و برنج مصرف کنید.

دستور فالوده سیب:
یک عدد سیب رنده شده را با ۱ قاشق غذاخوری گلاب و ۱ قاشق مرباخوری عسل و کمی زعفران ترکیب و میل کنید.

 

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *