راهکار جذاب استفاده از میوه های مانده و له شده

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،بسیاری از مواقع پس از برگزاری یک مهمانی بزرگ یا تولد و یا حتی پس از شب یلدا ، سبد بزرگی از میوه برایمان باقی می ماند که اگر فکری برای نگهداری و استفاده از آنها نکنیم تا چند روز آینده خراب خواهند شد . 

میوه های باقی مانده را خشک کنید؛اگر میوه های زیادی برای شما از مهمانی باقی مانده ، بهتر است قبل از خراب شدنشان ، آنها را خشک کنید تا هم تنوعی در تغذیه ایجاد کنید و هم از اسراف جلوگیری نمایید.میوه ها را به صورت خلالی یا چیپسی برش می زنیم.

درون یک قابلمه یک لیوان آب و یک لیوان شکر می ریزیم و آن را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید و غلیظ شود . پس از پانزده دقیقه که شربت غلیظ شد ، میوه های خلالی را داخل شربت می زنیم و تکان می دهیم تا شربت اضافی آن گرفته شود.

شربت باعث می شود میوه خشک ما زمان آماده شدن سیاه نشود.سپس درون سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کرده و میوه ها روی آن می چینیم.

فر را روشن نموده و روی کمترین درجه حرارت قرار می دهیم و سپس سینی را درون آن می گذاریم و یک تا سه ساعت صبر می کنیم تا میوه ها خشک شوند .

پس از خشک شدن میوه ها می توانید آنها را به مدت طولانی تر در یخچال یا محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

میوه ها را می توانید بدون فر و با دستگاه خشک کن میوه ، هواپز ، مایکروفر ، بخاری یا شوفاژ نیز خشک کنید.

با میوه های باقی مانده کمپوت درست کنید. همچنین می توانید از برخی از میوه های اضافه خود مربا درست کنید و به مرور زمان از مرباها استفاده نمایید . 

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *