دست رد این کشور به اتحادیه اروپا/ صدقه نمی‌گیریم!

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از تارنمای المصدر تونس، قیس سعید رئیس جمهور تونس در دیدار با نبیل عمار وزیر خارجه این کشور تاکید کرد، تونس چیزی شبیه به منت یا صدقه نمی‌پذیرد. تونس و مردمش خواهان همدردی نیستند.

وی گفت: تونس با آنچه در چند روز گذشته از سوی اتحادیه اروپا اعلام شد مخالفت می‌کند، نه به دلیل کم بودن مبلغ بلکه به این دلیل که این پیشنهاد با یادداشت تفاهمی که در تونس امضا شد و با روح حاکم در کنفرانس رم در ژوئیه گذشته، که یک ابتکار تونسی – ایتالیایی بود، در تضاد است.

پیش تر اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که به کشور تونس برای مبارزه با قاچاق انسان و جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی ۱۲۵ میلیون یورو کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور تونس تاکید کرد که تونس تمام تلاش خود را برای از بین بردن شبکه‌های جنایتکار قاچاق انسان و اعضای بدن به کار می‌گیرد. تونس و همه کشورهایی که این موج مهاجرت‌ها از آنها سرازیر می‌شود، نمی‌خواهند باردیگر قربانی سیستم جهانی باشند که در آن عدالت حاکم نیست و به انسان‌ها احترام گذاشته نمی‌شود.

قیس سعید رئیس جمهور تونس و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا تیرماه گذشته توافقنامه «شراکت راهبردی» را امضا کردند که به مبارزه با قاچاقچیان انسان کمک می‌کند.

این شراکت شامل توافق‌هایی برای از کار انداختن کسب‌وکار قاچاقچیان انسان، تقویت کنترل‌های مرزی، بهبود مراحل ثبت نام و بازگشت و همه اقدامات ضروری برای تقویت تلاش‌ها برای توقف مهاجرت غیرقانونی است.

اتحادیه اروپا تعهد کرده بود که به اقتصاد آسیب دیده تونس، نجات مالی حکومت این کشور و مقابله با بحران مهاجرت مبلغ یک میلیارد یورو کمک می‌کند.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *