خبر مهم خزعلی درباره نرخ بیکاری زنان در کشور

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی، ۳۰ فروردین در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده در  سال گذشته دو درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت. 

وی افزود: در همین راستا، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد .

 معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع  و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود. 

 دکتر خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استانها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه ها انجام و در استان سمنان نیز  این اعتبار تصویب شده و مکان یابی در حال انجام است. 

وی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *