حملات مقاومت محاسبات آمریکا را به هم ریخت / هراس آمریکا از حملات گسترده مقاومت

[ad_1]

«ابراهیم السکینی» از رهبران ائتلاف دولت قانون عراق در این باره به المعلومه گفت: مقاومت اسلامی عراق از مواضع خود در حمایت از ملت فلسطین دست برنخواهد داشت و حمله به پایگاه‌های آمریکایی را متوقف نخواهد کرد.

وی افزود: هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی به مثابه دفاع از پرونده هایی است که دولت این کشور در آن دخیل است. فشار واشنگتن به دولت برای پایان حملات نشانه تاثیر چشمگیر این عملیات بر نیروهای آمریکایی است.

«علی الجمالی» نماینده پارلمان عراق هم گفت: تحرکات نظامی و پرواز گسترده بر فراز شهرها به مثابه اثبات حضور پس از مرحله شکستی است که دولت آمریکا خورده است.

وی بیان کرد: آمریکا بیشتر نقاط قوت خود را که قبلا از آن بهره می‌برد، از دست داده است. واشنگتن به بحران سازی و بر هم زدن اوضاع به منظور نمایش قوی و موثر در صلح منطقه ای و بین المللی ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر «حیدر الموسوی» مدیر مرکز مطالعات راهبردی بیان کرد: «تاثیر حملات مقاومت اسلامی ضد پایگاه‌های آمریکایی بسیار موثر بوده است. واشنگتن مایل به ورود به جبهه جدید با مقاومت عراق به ویژه پس از شکست در افغانستان و بسیاری دیگر از کشورها نیست».

پایگاه عین الاسد طی چند روز گذشته چند بار توسط مقاومت اسلامی عراق هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته است.

علاوه بر این پایگاه چند پایگاه دیگر اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه نیز توسط مقاومت اسلامی عراق هدف قرار گرفته بود.

این در حالی است که پیش از این واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: دستکم ۲۴ نفر از سربازان آمریکایی همزمان با موج حملات به پایگاه های آنها در عراق و سوریه در هفته گذشته زخمی شدند.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا از ارائه جزییات خودداری کرده اما تایید کرده که نیروهای این کشور در خاورمیانه همزمان با آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به غزه، در معرض تهدید فزاینده قرار دارند.

به نوشته واشنگتن پست، مهم ترین این حملات در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) رخ داد که پایگاه التنف در جنوب شرقی سوریه هدف قرار گرفت و ۲۰ سرباز آمریکایی دچار آنچه که مقامات نظامی آمریکا «جراحت جزیی» نامیده اند، شدند.

به گفته مقاماتی که به دلیل محرمانه بودن این موضوع خواستند، نامشان فاش نشود، این پایگاه در حمله یک جانبه چندگانه پهپادی هدف قرار گرفت و همه افراد آسیب دیده به خدمت بازگشته اند.

واشنگتن پست به نقل از مقامات افزود: در همان روز چندین حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی و ائتلافی در دو حمله جداگانه به پایگاه هوایی عین الاسد در جنوب عراق رخ داد که در آن دستکم چهارنفر در «آسیب های جدی» دیدند.

در حادثه سومی در همان روز یک شهروند آمریکایی که به عنوان پیمانکار کار می کرد بعد از هشدارهای اولیه درباره شناسایی یک تهدید دیگر که به این پایگاه نزدیک می شد، به دلیل ایست قلبی جان باخت. مرگ این فرد قبلا از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) فاش شده بود.

به گفته مقامات روز بعد (۱۹ اکتبر) نیروهای آمریکایی و ائتلافی متحمل سه حمله موشکی به سه تاسیسات پایگاه پشتیبانی ماموریت فرات در سوریه، پایگاه هوایی عین الاسد و مرکز پشتیبانی دیپلماتیک بغداد در عراق شدند. آنها گفتند این حملات تلفات جانی نداشته و زیرساخت ها خسارت ندیده اند.

واشنگتن پست افزود، «پاتریک ریدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه به خبرنگاران گفت در هفته گذشته دستکم ۱۳ حمله صورت گرفته که ۱۰ حمله در عراق و ۳ حمله در سوریه بوده است.

وی تحت فشار خبرنگاران برای ارائه جزییات بیشتری اظهار داشت که فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) که نظارت بر عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه را برعهده دارد، در حال جمع آوری «فهرست جامعی از اسناد و مدارک» است تا « هر چه زودتر» منتشر شوند.​

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *