تصمیم جدید آلمان درباره نظامیان این کشور در عراق

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دولت آلمان امروز (چهارشنبه) با تمدید یک ساله حضور نظامیان این کشور در منطقه کردستان عراق، موافقت کرد که پس از این نیاز به موافقت نمایندگان پارلمان دارد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، با تصویب این مصوبه، احتمال دارد دولت برلین با اعزام حداکثر ۵۰۰ نظامی جدید زن و مرد به کشور عراق نیز در سال آتی میلادی موافقت کند.

به گفته او، این مصوبه باید به تصویب پارلمان آلمان نیز برسد تا وارد مرحله اجرایی شود و تصویب نهایی نیز تا ۳۱ اکتبر طول خواهد کشید.

سخنگوی دولت آلمان هدف از حضور نظامی در عراق را مبارزه با داعش اعلام کرد؛ این در حالی است که مقامات عراقی بارها گفته‌اند که این گروهک تروریستی دیگر توانایی خود را از دست داده و قابلیت عملیات گسترده همچون سال‌ ۲۰۱۴ و پس از آن را ندارد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در ۲۵ مرداد ماه با بیان اینکه بغداد در حال گفت‌وگو با ائتلاف آمریکایی برای تعیین شکل همکاری‌های آینده با این نیروها است، تاکید کرد که عراق به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد.

او شامگاه دوشنبه (۲۰ شهریور) در گفت‌و‌گو با رسانه‌ های عراقی نیز گفت: «ما به طرف آمریکایی اعلام کردم که امروز دیگر نیازی به نیروهای جنگی نداریم، اما با برقراری روابط دو جانبه امنیتی با آمریکا یا هر کشور دیگری هم مخالف نیستیم».

سربازان ارتش آلمان از سال ۲۰۱۵ در عراق حضور دارند که عمده این نیروها در منطقه اقلیم کردستان و بخش کمی نیز در پایگاه التاجی بغداد مستقر هستند.

پیام مهم دبیرکل سازمان ملل به رهبران جهان

«آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه فدرال آلمان و «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه (۲۰ شهریور) به رهبران فراکسیون‌ها در پارلمان این کشور در مورد برنامه‌های خود اطلاع رسانی کرده و اعلام کردند که کابینه فدرال آلمان قصد دارد در مورد تمدید ماموریت نظامیان آلمانی در عراق تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ تصمیم‌ گیری کند.

این دو مقام آلمانی مدعی شدند: «استقرار ارتش آلمان در این کشور همچنان ضروری است زیرا عراق به نیروهای امنیتی مستقل برای جلوگیری از ظهور مجدد شبه نظامیان داعش نیاز دارد».

طبق آخرین گزارش‌ها، در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰ نظامی آلمانی در اردن، بغداد و اقلیم کردستان مستقر کردند. نیروهای آلمانی در اردن بیشتر نقش پشتیبانی را دارند و در صورت لزوم وارد عمل می‌شوند. طبق مصوبه دولت آلمان این تعداد نباید بیش از ۵۰۰ نیرو باشد.

دولت فدرال آلمان این ماموریت را در سال ۲۰۱۵ و زمانی که داعش کنترل سوریه و بخش هایی از عراق را به دست گرفت، آغاز کرد. امروزه ارتش آلمان عمدتاً به آموزش پرسنل فرماندهی نظامی در بغداد می‌پردازد؛ در شمال این کشور هم ارتش آلمان هنوز یک اردوگاه کوچک صحرایی دارد و به نیروهای امنیتی آنجا مشاوره می‌دهد. نیروی هوایی در اردن مستقر است و با هواپیماهای سوخت رسان از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش حمایت می کند.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *