تازه‌ترین خبرهای از درگیری‌ها در سودان/تسلط نیروهای پشتیبانی سریع بر کاخ ریاست جمهوری

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، درحالی که منابع خبری از ادامه درگیری‌های مسلحانه خشونت‌آمیز در سودان و تسلط نیروهای پشتیبانی سریع بر کاخ ریاست جمهوری در خارطوم خبر می‌دهند برخی منابع رسمی نیز از موافقت طرف‌های درگیر با پیشنهاد سازمان ملل برای اجازه خروج غیرنظامیان و برقراری وضعیت بشردوستانه از مناطق درگیری خبر دادند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، منابع مطلع اعلام کردند که همزمان با ادامه درگیری‌ها ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور با پیشنهاد سازمان ملل برای اجازه خروج غیرنظامیان و وضعیت بشردوستانه از مناطق درگیری موافقت کردند.

نیروهای پشتیبانی سریع در این باره اعلام کردند که پیشنهاد سازمان ملل به مدت ۴ ساعت اجرایی می‌شود و شامل ایجاد مسیرهای امن برای خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری است.

این نیروها همچنین اعلام کردند که تسلط کاخ ریاست جمهوری سودان را به دست گرفته‌اند.

در مقابل برخی منابع نیز از تشدید درگیری‌ها در اطراف مقر ریاست نیروهای پشتیبانی سریع در شهر «الأبیض» در غرب سودان خبر داده‌اند.

ارتش سودان نیز اعلام کرد: ما کنترل فرودگاه «مروی» را به دست گرفته‌ایم و دلیل کند بودن روند حملات به نیروهای پشتیبانی سریع حفاظت از جان غیرنظامیان است.

در همین راستا، مشاور فرمانده کل ارتش سودان نیز به شبکه الجزیره گفت: برخی از رهبران شبه نظامیان پشتیبانی سریع تسلیم شدند و برخی دیگر فرار کرده‌اند.

همزمان خبرگزاری فرانسه گزارش داد که رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حل و فصل بحران سودان قرار است بلافاصله به خارطوم سفر کند.

سودان برای دومین روز متوالی شاهد درگیری های خشونت آمیز و اتهامات متقابل بین نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» و نیروهای ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان آخرین آمار درگیری‌های آغاز شده از صبح شنبه تا امروز بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم و برخی دیگر از مناطق این کشور را ۵۶ کشته و ۵۹۵ زخمی اعلام کرد.

درپی تشدید این درگیری‌ها، روسای جمهور مصر و سودان جنوبی برای میانجیگری بین طرف های درگیر در سودان اعلام آمادگی کردند.

[ad_2]

خرید زعفران

مشاغل قشم

فروشگاه دریل مگنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *