بیانیه مشترک سه کشور در محکومیت آزمایش های موشکی کره‌شمالی

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: ما خود را متعهد به تقویت همکاری های امنیتی جهت مقابله با تهدید کره شمالی برای امنیت منطقه ای و جهانی می دانیم. آمریکا مجدداً تأکید می کند که تعهدات واشنگتن برای دفاع از کره جنوبی و ژاپن قاطع است.

سفر هیئت سعودی- عمانی به یمن برای دستیابی به آتش‌بس دائم

این سه کشور افزودند: ما از کره شمالی می‌خواهیم که به تعهدات خود تحت تمام قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند باشد و از همه کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهیم تا قطعنامه‌های شورای امنیت در رابطه با کره شمالی را به طور کامل اجرا کنند.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن تصریح کردند: ما با نگرانی تکرار می‌کنیم که کارکنان فناوری اطلاعات کره شمالی در خارج از این کشور با جعل هویت‌ و ملیت‌، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را دور می زنند و برای دولت کره شمالی جهت پیشبرد برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی غیرقانونی آن, درآمد کسب می کنند.

وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: طبق گزارش هیات کارشناسان سازمان ملل، کره شمالی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از طریق ابزارهای سایبری تلاش کرده است تا ۲ میلیارد دلار سرقت کند. بر اساس برآوردهای شرکت های خصوصی، کره شمالی تنها در سال ۲۰۲۲ تا ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت کرده است.

این سه کشور اعلام کردند: ما از نقض حقوق بشر در کره شمالی ابراز تاسف می کنیم و بر اهمیت تقویت همکاری جهت بهبود وضعیت حقوق بشر در کره شمالی تاکید می کنیم.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن تصریح کردند: ما مجدداً تأیید می‌کنیم که مسیر گفتگو همچنان باز است و از کره شمالی می‌خواهیم به جای اقدامات غیرقانونی، تحریک‌آمیز و تشدیدکننده، به مذاکرات بازگردد.

وزارت دفاع کره جنوبی از برگزاری رزمایش هوایی مشترک آمریکا و کره جنوبی با حضور دستکم یک بمب افکن B-۵۲H جهت تقویت عملیات بازدارندگی در بحبوبه افزایش تهدیدهای کره شمالی خبر داد.

نیروی هوایی کره جنوبی از جنگنده های رادارگریز اف-۳۵ ای و آمریکا نیز جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۳۵ بی در این رزمایش استفاده کرد. این رزمایش با تمرکز بر تمرین روندهای حمایتی بمب افکن‌های استراتژیک در مقابل تهدیدهای هوایی دشمن و تقویت ظرفیت‌های عملیاتی مشترک نیروهای متحد انجام شد.

در ماه های اخیر آمریکا در واکنش به اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ تجهیزات نظامی حرفه‌ای از جمله ناو هواپیمابر هسته‌ای به کره جنوبی فرستاده است.

[ad_2]

خرید زعفران

نیازمندی های جزیره قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *