به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

[ad_1]

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل در مراسم به آب اندازی این زیردریایی که با طراحی، آموزش، تجهیزات و کمک‌های فنی فرانسه ساخته شده، در پایگاه دریایی «ایتاگوای» برزیل در نزدیکی ریودوژانیرو میزبان رئیس جمهور فرانسه بود.

مکرون در این مراسم بدون اشاره مستقیم به اینکه پاریس در راه توسعه و ساخت زیردریایی‌های اتمی دقیقاً چه کمکی به برزیل خواهد کرد، گفت: فرانسه در کنار شما خواهد بود.

رئیس جمهور فرانسه همچنین با بیان اینکه وی خواستار گشودن فصل جدیدی برای همکاری در خصوص طراحی، تولید و ساخت مشترک زیردریایی‌های مدرن اتمی با برزیل است، تاکید کرد: هدف مشترک پاریس و برازیلیا این است که با رعایت کامل تعهدات و احترام به اصول منع اشاعه هسته‌ای، در راه توسعه زیردریایی‌های مدرن اتمی گام بردارند.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

رئیس جمهور برزیل نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اضافه شدن زیردریایی تونِلِرو به ناوگان دریایی این کشور به ایمن‌سازی خط ساحلی طولانی برزیل کمک خواهد کرد، گفت: روابط دفاعی فرانسه و برزیل به دو کشور مهم دنیا که در قاره‌های متفاوتی قرار دارند اجازه خواهد داد تا بتوانند بدون نگرانی از هر نوع جنگی، با این ناملایمات روبرو شوند زیرا آنها، مدافعان برقراری صلح و آرامش در جهان هستند.

داسیلوا با اذعان به وجود اختلافاتی که به ویژه در مورد جنگ اوکراین میان برازیلیا و پایس وجود دارد، اظهار کرد: علیرغم این اختلافات، برزیل و فرانسه به عنوان ۲ قدرت بزرگ صلح‌جو در دنیا، دیدگاه یکسانی از جهان دارند.

[ad_2]

خرید زعفران

معرفی تسهیلات بانکی

املاک قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *