بهترین مربیان سال 98؛ نیمکت‌نشینان پرسپولیس!

[ad_1]

قلعه‌نویی در سال 98 نتوانست به روال چند سال اخیر عنوان بهترین مربی ایرانی را به دست بیاورد. او به همراه استراماچونی مشترکا رتبه سوم را از آن خود می‌کند.

به گزارش وب‌سایت نود، سال 98 سال عجیبی برای مربیان فوتبال بود. آنها سالی متفاوت در بی‌ثباتی شغلی را تجربه کردند. تغییراتی که فارغ از نتایج به دست آمده و به دلایل مالی و دلایل عجیب و غریب دیگر اتفاق می‌افتاد. این تغییرات از مواردی بود که ناراحتی هواداران را هم به دنبال داشت. از آنجایی که همیشه تغییر و تحولات به دنبال عدم موفقیت و نتیجه نگرفتن مربیان به وجود می‌آید هواداران هم از آن استقبال می‌کردند اما در این سال در بسیار از مواقع رفتن مربیان محبوب نارضایتی‌ها و حتی واکنش‌های تند و تجمعاتی را هم به دنبال داشت. رفتن برانکو و کالدرون از پرسپولیس، استراماچونی از استقلال، یحیی گل‌محمدی از پدیده، اسکوچیچ از صنعت نفت، رسول خطیبی از ماشین‌سازی و کمالوند از پارس جنوبی از این تغییرات بودند که رکوردی منحصر به فرد را به نام خود ثبت کردند. در این میان و با این حجم از رفت و آمدها انتخاب بهترین مربی کار بسیار سختی است. مربیان فرصت کافی نداشتند تا توانایی‌هایشان را نشان داده و در مورد نتایج آنها در رقابت با یکدیگر بعد از یک فصل قضاوت شود. با این حال در میان مربیانی که فرصت پیدا کردند بیش از 10 بازی روی نیمکت تیم‌ها نشسته و هدایت آن را برعهده بگیرند بهترین‌ها انتخاب شده‌اند تا یکی به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شود. در این آمار سه امتیاز بازی پرسپولیس و سپاهان که در زمین مسابقه برگزار نشد محاسبه نشده است.

مربیانی که تعداد بازی کمتری داشته‌اند اظهار نظر در مورد میانگین امتیازی آنها کار سخت‌تری است برای این که احتمال دارد در صورت ادامه حضور و تعداد بازی‌های بیشتر آنها با افزایش یا کاهش چشمگیر در میانگین امتیازی به دست آمده مواجه می‌شدند. با آمار فعلی اما کالدرون با میانگین 2.12 امتیاز از هر بازی در راس مربیان سال 98 قرار می‌گیرد. او که در زمان حضورش در پرسپولیس نتوانست به محبوبیت برانکو دست پیدا کند و بعضی از رکوردهای این مربی را هم از دست داد با این حال به لطف نتایج خوبی که گرفت هم قهرمانی نیم‌فصل را به دست آورد و هم خودش عنوان بهترین مربی سال 98 را کسب کرد.

مربی بعدی هم از پرسپولیس است البته با این تفاوت که او فقط با احتساب نتایجش در پرسپولیس رده دوم را از آن خود نمی‌کند. نتایج درخشان گل‌محمدی در شهرخودرو به علاوه ادامه این روند در پرسپولیس او را با میانگین امتیاز کمتر از 2 امتیاز در هر بازی در رده دوم قرار می‌دهد. کسب این رتبه با توجه به عدم حضور یحیی در یکی از تیم‌های مطرح در بیشتر ماه‌های سال، از نکات مثبت کارنامه اوست.

قلعه‌نویی در این جدول نتوانست به روال چند سال اخیر عنوان بهترین مربی ایرانی را به دست بیاورد. او با فاصله کمی نسبت به استراماچونی در رده چهارم قرار گرفت.البته قلعه‌نویی با حدود دوبرابر تعداد بازی‌های استراما به این میانگین امتیاز رسیده که ارزش زیادی دارد. استراما هم که در هفت بازی ابتدایی خود نتایج خوبی به دست نیاورده بود با رسیدن به روزهای اوج توانست در چند بازی باقی‌مانده خود را به رده‌ سوم جدول برساند. مربی‌ای که هواداران استقلال اعتقاد دارند در صورت ادامه حضورش روی نیمکت آبی‌ها رکوردهای زیادی را جابه جا می‌کرد اما مشکلات پیش آمده فرصت اثبات این ادعا را به سرمربی 

حضور اسکوچیچ در رده بعدی هم از نکات جالب این جدول است. دیگر مربی که او هم به خاطر اتفاقات عجیب آبادانی‌ها از دستش دادند و او را روی نیمکت تیم ملی دیدند. از میان 5 مربی برتر این جدول فقط قلعه‌نویی در تیمش ماند و بقیه هر کدام یک جابجایی را تجربه کردند.

نکونام هم با حضور در رده‌های بالایی این جدول این نوید را می‌دهد که در سال‌های آتی بتواند خودش را به عنوان یکی از مربیان مدعی لیگ معرفی کند و آینده‌ای درخشان داشته باشد. در انتهای این جدول هم حضور فراز کمالوند و رضا مهاجری که به عنوان دو مربی خوب شناخته می‌شدند عجیب است. البته شرایط آنها در تیم‌هایشان و مشکلاتی که با آن دست به گریبان بودند را هم باید در نتایجی که کسب کردند لحاظ کرد. 

30388

[ad_2]
طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) … با من تماس بگیرید 09124964046

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *